Belföld

Munkára kötelezték az indexeseket

Külső beavatkozás nélkül távoztak a portál szerkesztőségének tagjai, tegnap már a felmondásuk részleteiről tárgyaltak

Miután az Index igazgatósági elnöke, Bodolai László felmondott Dull Szabolcs főszerkesztőnek, a szerkesztőség majd teljes állomá­nya felmondott múlt pénteken.

Munkára kötelezték az indexeseket
Cseh Katalin, Fekete-Győr András és Orosz Anna. „Független” tüntetés
Fotó: MH/Katona László

A Hvg.hu szerint nyolcvanheten vették a kalapjukat, és tegnap már a felmondásuk részleteiről tárgyaltak a kiadóval. Az újságírók többsége kérte a munkavégzés alóli felmentést, ám sokuknak a felmondási idő alatt még dolgoznia kell.

A „független” hírportál védelmében tartott pénteki tüntetés egyik szónokáról, a magát szintén „független” aktivistának tartó Gulyás Balázsról – aki amúgy a Magyar Hang újságírója – az Origo.hu tegnap megírta, hogy a demonstráció előtt az ATV műsorában a Fidesz-szavazó­kat gyalázta, szerinte tanulatlan, vidéki idős emberek képezik a Fidesz táborát, és a kormánypártnak az a nagy szerencséje, hogy ez a „massza” összetartó.

Az Indexnél történtek előzménye, hogy az igazgatóság gazdaságossági okok miatt megbízta az egyik alapítót, Gerényi Gábort a szerkesztőség átszervezésével. A főszerkesztőt azzal vádolták, hogy üzleti információ­kat szolgáltatott ki a konkurensének, valamint imidzset rombolt, a címlapon átállította a függetlenségi barométer mutatóját. A PestiSrácok.hu ugyanakkor azt írta, az átszervezés előkészítéséről döntő igazgatósági ülés után Dull Szabolcs rögtön Gyurcsányné Dobrev Klárával beszél­getett. A politikai befolyás tehát nem a kormánytól, hanem balról érkezhetett, és belháborút robbantott ki
a régi és az új indexesek között.

Ezt támasztja alá az Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás Facebook-posztja, amely szerint nem látszott semmilyen bizonyíték külső beavatkozásra, a szerkesztőség tagjai önként, ostrom nélkül adták fel a várat. Megszólalt a konkurens 24.hu portál tulajdonosa, Varga Zoltán is.

A Politicónak adott interjúban azt fejtegette, hogy a kormányzat az általa irányított médiában összehangolt támadást indított cége, a Centrál Médiacsoport ellen. Varga arról nem beszélt, hogy ő és üzlettársai az elnyomott ellenzéki médiumot kiadó cégből másfél milliárd forint osztalékot vettek ki.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom