Belföld
Buszok a biciklisávokban
Életveszélyes és abszurd megoldás Karácsonytól: az Üllői úton kialakított kerékpársávok használatát „Behajtani tilos, kivéve BKK, kivéve kerékpár” tábla szabályozza

Már a kezdetektől komoly indulatokat váltott ki Karácsony Gergely ötlete, amely a Bartók Béla és az Üllői úton, valamint a Nagykörúton is mindkét irányban elvett egy-egy forgalmi sávot az autósoktól, és azokra kerékpársávokat festettek. Ezeknek a szakaszoknak leginkább a motoros futárok örülnek, ők most könnyen száguldozhatnak a dugóban vergődő autósok mellett. A kialakított helyzet balesetveszélyességét jelzi, hogy a BKK sem tudott jobb megoldást kezdeményezni az M3-as metró felújításához kapcsolódó munkák idejére, mint hogy a metrópótló buszok használhassák az ideig-
lenesen kijelölt kerékpársávokat.
Gyaníthatóan Karácsony ragaszkodik az ötletéhez, így az ideiglenes kerékpárutakat a metrófelújítás idejére sem lehetett felszámolni. A hivatalos közlés szerint csak indokolt esetben használhatják a bicikliutakat a buszok, ám ennek eldöntését a sofőrökre bízzák. Egyébként is elkerülhetetlen, hogy a pótlóbuszok keresztezzék a kerékpárosok sávjait, hiszen a buszmegállókat mégsem telepíthették az Üllői út közepére, így megálláskor, illetve be- és kihajtáskor okvetlenül át kell hajtaniuk a buszoknak a kerékpársávokon.
A Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed metróállomás felújítása miatt hétfőtől az M3-as pótlóbuszok mellett az M30-as állomáspótló buszok is az Üllői úton járnak. A BKK közleménye szerint az utasok kényelmét szolgáló járatok megjelenésével forgalmi változás lépett életbe az Üllői útnak a Nagyvárad tér és a Kálvin térhez közeli Névtelen utca közötti szakaszán. Az Üllői úton kialakított ideiglenes kerékpársávok olyan vegyes forgalmi sávvá alakultak, amelyek használatát a „Behajtani tilos, kivéve BKK, kivéve kerékpár” tábla szabályozza, azonban autóval, motorral, taxival továbbra is csak a kanyarodást megelőzően szabad ráhajtani erre a sávra. A metrópótló autóbuszok vezetői mérlegelhetnek, hogy szükséges-e használniuk a szélső forgalmi sávot.
Az életszerűtlen elgondolás alapján torlódáskor folyamatosan haladhatnak a szélső sávban a buszok, azonban a biciklivel közlekedőket a középső sáv használatával kell kikerülniük. Ezt még elképzelni is nehéz, hiszen a torlódás éppen arra utal, hogy a középső sávban állnak vagy lépésben haladnak az autók. A balesetveszélyt a BKK-nál is érzékelhették, ezért a kerékpárosoknak a Baross, valamint a Tompa utcát ajánlják a biztonság kedvéért.