Belföld
A főpolgármester ezúttal az autósokra sújtana le
A Lánchíd felújításának ügyében továbbra sem tett semmilyen lépést Budapest első embere

Több hónapos kihagyás után holnap ismét összeül a Fővárosi Közgyűlés. Karácsony Gergely ez idáig a veszélyhelyzetre hivatkozva nem hívta össze Budapest döntési grémiumát, azonban, mint írtuk, a baloldali főpolgármester hiába ígérte, hogy a rendkívüli jogrendi felhatalmazásával nem fog visszaélni, intézkedései előtt egyeztet a fővárosi frakciók vezetőivel, számos esetben nem így történt.
Ennek fényében érdekes napirendi ponttal indul a szerdai közgyűlés. A főpolgármester azt kéri a képviselőktől, utólagos jóváhagyásukat adják olyan, a veszélyhelyzetben hozott intézkedéseihez, mint például a fővárosi cégvezetők jelentős fizetésemelése, a főpolgármesteri hivatal létszámának indokolatlan növelése vagy a kispesti korrupciós ügyekbe keveredő szocialista polgármester, Gajda Péter bizottsági kinevezése. Azóta persze kiderült, hogy a koronavírus-járványhelyzettel valóban összefüggésben lévő döntései – mint például a PCR-tesztek beszerzése – is javarészt a bukott kormányfő, Gyurcsány Ferenc és utódja, Bajnai Gordon barátait gazdagították.
Az előterjesztések között szerepel az a javaslat, amely Kiss Ambrus összeférhetetlenségi ügyében hozhat végső verdiktet. A pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes vagyonbevallása szerint fővárosi illetménye mellett az Új Egyenlőség Alapítványtól is felvett fizetést, ám a Gajda Péter által vezetett bizottság megállapította, hogy mindez nem ütközik jogszabályba.

Több más személyi döntéssel foglalkozó javaslat – mint például a momentumos elnökségi tagnak, Körömi Attilának a BKK igazgatóságából történő visszahívása – mellett napirendre kerül a Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló rendelet is. Ennek értelmében Karácsony a kihasználatlan kerékpársávok felfestése, a forgalomlassítási tervezet mellett egy újabb intézkedéssel sújtaná a fővárosi autósokat. A tervezet nemcsak a parkolási zónák területét növelné, hanem a parkolási díjakat is. A főpolgármester korábban progresszív díjszabás bevezetését sürgette.
A folyamatosan forráshiányra panaszkodó Fővárosi Közgyűlés szerdai előterjesztései között szerepel a Margit híd dilatációs réseinek javítása, a Gellérthegy parki lépcsőinek felújítása, ám a Lánchíd felújítása nem.
Kétséges, hogy az előjegyzett fejlesztések valóban megtörténhetnek-e, ugyanis a főpolgármester – szellemi elődjéhez, Demszky Gáborhoz hasonlóan – megszorításokhoz folyamodott. Az október közepéig tartó költségvetési zárolás miatt elmaradhat a Blaha Lujza tér, a Széna tér felújítása, és klímavédelmi –bármit is jelentsen ez – fejlesztéseket is elnapoltak. Sajnálatos módon így tovább csúszhat a már említett Lánchíd rekonstrukciója is, amelyre az előző városvezetés mind a tervdokumentációt, mind az anyagi fedezetet biztosította.