Belföld
Kiépülhet Budapesten a kerékpáros főhálózat
Biciklisforgalom-növekedés

Kifejtette: Budapesten a kerékpáros infrastruktúra töredékes, alapvető fontosságú szakaszai hiányoznak, kialakítása éppen a hétköznapi biciklisek számára a legkevésbé alkalmas. E hiányosságok a kerékpározás szélesebb körű elterjedésének útjában állnak. Példaként említette a Rákóczi úti tengelyt, a Nagykörutat, az Üllői utat, a Bartók Béla utat, az Erzsébet hidat és a Lánchidat. A közösségi közlekedés utasszáma az utóbbi hetekben nyolcvan-kilencven százalékkal csökkent. Az utasok egy része autóval, kerékpárral vagy gyalog közlekedik. Az autósforgalom Budapesten a felére-harmadára csökkent, ami a vezérigazgató szerint alkalom arra, hogy a kerékpározás és a gyaloglás feltételein javítsanak. Reményét fejezte ki, hogy a veszélyhelyzet feloldása után budapestiek tízezrei fedezik föl, nincs szükségük autóra a mindennapokban. Az ideiglenesen kialakított kerékpársávokról pedig akár bebizonyosodhat, hogy érdemes azokat műszakilag helyes megoldással átépíteni és hosszútávra is megtartani – jegyezte meg Vitézy. Úgy véli, a gyaloglásra biztosított helyet is érdemes lenne növelni, hogy a sűrűn lakott városrészekben lakók gyorsan szabad közterületekhez jussanak, és mások megközelítése nélkül tudjanak futni, sétálni.