Belföld

Rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntartása alatt álló szakképzési intézményekben is gyors ütemben zajlik az átállás a tantermen kívüli, digitális oktatási rendre. a tanulók és az oktatók kiértesítése időben megtörtént, a tanügyi rendszerben a korábbi időszakhoz képest jelentősen megnövekedett aktivitás tapasztalható - írta lapunkhoz eljuttatott közleményében a minisztérium.

Rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is
Rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is (Képünk illusztráció)
Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Közleményében az ITM ismertette, hogy a tanulók és hozzátartozóik védelmének érdekében 2020. március 16-tól visszavonásig tantermen kívüli oktatási rend van érvényben a szakképzésben is. „A közismereti és szakmai elméleti tananyagot tantermen kívüli, digitális oktatás formájában sajátíthatják el a tanulók. A szaktárca a változással kapcsolatos tudnivalókra felhívta az intézményvezetők, az igazgatók és a szülők figyelmét is.”

Nagy szakmai összefogással indult meg az iskolai munkarend átalakítása az oktatók körében - tájékoztatott a minisztérium, majd ismételten felhívta a centrumok vezetőinek figyelmét, hogy a megváltozott munkarendben támogassák dolgozóikat. Később kiemelte, hogy az átállást megkönnyíti, hogy a tanárok többsége eddig is rendszeresen használta munkájához a digitális platformokat, majd hozzátette: a szakképző intézményekben is alkalmazott Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) az első adatok alapján jól vizsgázott, és amely rendszerben a tanárok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni és teszteket feltölteni.

„A KRÉTA rendszerben korábban egy átlagos munkanapon összesen 10 ezer házifeladatot rögzítettek a tanulóknak, tegnap ez a szám 33 ezer fölé emelkedett. A szakképzés esetében a feltöltött házifeladatok száma a korábbi átlagos 2000-ről 3900-ra nőtt, és további élénkülés várható. A feltöltött kérdőívek száma egyetlen nap alatt érte el az eddigi éves mértéket, az átlagos 700-at. Míg az elmúlt egy évben a szakképzéssel kapcsolatban naponta hozzávetőleg 200 üzenetet küldtek, addig tegnap több mint 2100 üzenet jutott el a diákokhoz, szülőkhöz a KRÉTA rendszeren keresztül.”

A kormányzat fő célja így teljesült, a diákok már az első digitális tanítási napon kaptak feladatot - hangsúlyozta az ITM, majd hozzátette: a tantermen kívüli, digitális munkarendre 2020. március 18-ig kell részletes eljárásrendet kialakítaniuk a szakképzési centrumok vezetőinek. A minisztérium a fiatalok érdekeit szem előtt tartva az intézmények bevonásával dolgozik a tantermen kívüli oktatás feltételeinek megteremtésén, ezzel biztosítva, hogy minden tanuló sikeresen zárhassa a tanévet - zárta közleményét az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Kapcsolódó írásaink