Belföld

Biztosan nem épül meg a ferihegyi parkolóház

Jogerőre emelkedett a 2018 decemberében visszavont építési engedély, amit még korábban a Budapest Airport kapott egy hatszintes parkolóház megépítésére. A több mint egy éve leállított építkezésről egy ellenzéki országgyűlési képviselő nyújtott be kérdést, a hivatalos válaszból kiderül, hogy a projekt ebben a formában biztosan nem fog elkészülni, a kormány új parkolók helyett tömegközlekedési fejlesztést látna szívesebben a reptér területén - derül ki a parlament.hu-n található írásbeli hivatalos válaszból.

Biztosan nem épül meg a ferihegyi parkolóház
Fotó: mh

2018 májusában egy új, hatszintes parkolóház építésére adott ki építési engedélyt a budapesti repülőteret működtető Budapest Airport részére a Fővárosi Kormányhivatal. Az alapozó földmunkák el is kezdődtek, azonban 2018 decemberében a kormányhivatal visszavonta a parkolóház építési engedélyét.

A eredeti parkolóház elképzelésről az engedély visszavonása óta semmit se lehetett tudni, most azonban Kunhalmi Ágnes (MSZP) országgyűlési képviselő „Miért áll egy éve a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér terminálépületei előtt a beruházás?” kérdésére Orbán Balázs miniszterelnökségi államtitkár a következő hivatalos választ fogalmazta meg:

„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es számú terminálja elé tervezett parkolóház megépítéséhez építési engedély szükséges, amelyhez a jogszabályok szerint kötelező beszerezni a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal szakhatósági állásfoglalását. Ezen szakhatósági állásfoglalás megállapította, hogy a tervezett beruházás – tekintettel arra, hogy vonzáskörzetében több hasonló profilú építmény is található – nem indokolt, továbbá negatívan befolyásolná a jövőbeni tömegközlekedés fejlesztésének lehetőségét, ezért az építési engedély kiadásához szükséges szakhatósági hozzájárulás kiadását megtagadta.”

Ezt követően az ügyben eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala – szakhatósági hozzájárulás hiányában – az építési engedély iránti kérelmet elutasította, amely ellen keresetet nem terjesztettek elő, így az érintett parkolóházzal kapcsolatos döntés jogerőssé vált.

A ferihegyi parkoló terve
A ferihegyi parkoló terve
Fotó: Facebook

Az ügy kapcsán megszólalt Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója is, aki szerint az építési engedély elutasítása helyes döntés volt

„Ez egy nagyon helyes döntés, ez a parkolóház a repülőtér előterének legfontosabb, központi zónájában, a leendő vasútállomás és a terminálok közötti területen akadályozta volna az átjárást és ezáltal a vasút megépítését, roppant meggondolatlan beruházás lett volna. Nem mellesleg, igen csúnya is.

Ahogy az új fapados beszállítócsarnok átadásán Fürjes Balázs államtitkár pár napja elmondta, a Budapest Fejlesztési Központ a repülőtér tulajdonosaival együttműködik egy új, hosszú távú fejlesztési koncepció készítésében, mely az új 3-as terminál megépítésén túl biztosítja a repülőtéren a hiányzó parkolási kapacitást, de egyúttal nem akadályozza meg a vasúti bekötést és nem részesíti előnyben az autós megközelítést a vasúthoz képest. Ezen a központi helyszínen pedig a vasútállomást a terminálokkal összekapcsoló, a nemzetközi, távolsági és helyi buszokat is fogadó új épületet tervezünk, mely a különböző közlekedési módokkal érkező légi utasokat fogadja a reptérre. Ebben immár a repülőtérrel is egyetértünk, jó, hogy magunk mögött hagytuk a parkolóház korábbi, a képen látható terveit.”

Objektum doboz

Kapcsolódó írásaink

Népszerű elővárosi vonalak

ĀCélunk, hogy négy-öt éves távlatban Budapest és a megyeszékhelyek között új építésű InterCity-kocsik közlekedjenek – mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója