Belföld

Bevezetik a dugódíjat Budapesten

Az RTL híradónak adott interjúban emelte ki a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes, hogy bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba.

Bevezetik a dugódíjat Budapesten
A főpolgármester-helyettes közölte, hogy a dugódíjat bevezetik, míg Karácsony a kampányban népszavazáshoz kötötte annak az életbeléptetését
Fotó: mh

A kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését - derül ki a Miniszterelnökség közleményéből.

Amennyiben Karácsony Gergely ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.

Öt éven belül a dízelautók behajtását is korlátozhatják

Miközben Karácsony Gergely főpolgármester korábban visszakozott a dízelautók kitiltása ügyében, addig Dorosz Dávid, az egyik helyettese egy friss interjújában már kategórikusan beszélt erről a témáról. Dorosz, klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes azonban nemcsak a dízelautók kitiltásának ügyében mondott ellent a főnökének, hanem a dugódíj bevezetése kapcsán is. A főpolgármester-helyettes közölte, hogy a dugódíjat bevezetik, míg Karácsony a kampányban népszavazáshoz kötötte annak az életbeléptetését. Az elmúlt napok nyilatkozatai egyértelműen azt mutatják, teljes a káosz a városházán.

A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky idejében döntöttek. De jelenleg tiltja a törbény, hogy önkormányzat (személyautók esetében) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.

Karácsonyi ajándék

Sajnos nem csak Gyurcsány Ferenc régi, levitézlett embereinek visszatérését titkolta a választások előtt Karácsony Gergely, hanem azt is, hogy a dugódíj bevezetésével meg kívánja sarcolni a budapestieket - írta Volner János független országgyűlési képviselő a facebookján. Aláhúzta, hogy különösen visszatetsző, hogy annak a 4-es metrónak a szerződésére hivatkoznak, amelynél az OLAF megállapítása szerint a beruházás összköltségének 452 milliárd forintos összegéből 272 milliárd forint érintett korrupcióval és szabálytalanságokkal. Így tehát tényszerűen kijelenthető, hogy a Demszky-korszak baloldali-liberális koalíciója idején szétlopott fővárosi nagyberuházás káros hagyatékát a budapestiekkel kívánják megfizettetni - vonta le a következtetést.

Azzal is elfelejtettek kampányolni, hogy kitiltják a dízelautókat a város egyes részeiből, holott a budapesti autók közel harmadát a dízel üzemű járművek teszik ki -hívta fel a figyelmet a képviselő. A erről szóló interjúban a környezetvédelmi alapú differenciálás szóba sem került, amiből arra következtethetünk, hogy azt sem kívánják vizsgálni, rendelkezik-e az adott jármű részecskeszűrővel, vagy sem. „Ugyanígy kérdés az is, mi lesz a több, mint 4100 budapesti, dízel üzemű autóbusz sorsa? Azokat is kitiltják majd?”

Kapcsolódó írásaink