Belföld
Drága lehetett az ellenzéknek Budapest
Átláthatatlan, több tíz milliós kampányköltések a fővárosi plakátokra és az online térben

Mint ismert, Karácsony Gergely személyében kilenc év után ismét balliberális polgármestere van Budapestnek. A Párbeszéd (P) társelnöke a választásokat megelőző hetekben, és még vasárnap is látványos kampányt folytatott. A P, az MSZP, a DK, a Momentum és az LMP aktivistái ugyanis teleplakátolták a fővárost, a leglátványosabb kampányhadjáratot azonban minden bizonnyal a közösségi média (Facebook, Instagram, YouTube) felületein folytatták.
Bár a helyhatósági választásokon az indulók és az őket jelölő pártok nem részesültek saját jogon állami támogatásban, látva Karácsonyék kampányát, fel kell tennünk az alábbi kérdéseket. A budapesti ellenzéki összefogás mennyit költött hirdetésekre? Miből finanszírozták a leendő polgármester kampányát? Kérdéseinket elküldtük a Karácsony mögé beálló pártoknak, lapzártánkig azonban nem érkezett válasz.
Az ügyben megkerestük az Állami Számvevőszéket (ÁSZ), arra is kíváncsiak voltunk, hogy ezek a kampányköltések mennyire átláthatók. Válaszukban azt írták: az önkormányzati választás kampányidőszakának tekintetében az ÁSZ-nak nincs ellenőrzési hatásköre.
