Autó-motor

Izomautó és luxuslimuzin

Teszt: Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Izomautó és luxuslimuzin egyben, ez a Mercedes-AMG E 53, az E-osztály csúcsragadozója. Brutális erő rejlik benne, kigyúrt testén pattanásig feszül a sportos AMG öltöny.

Izomautó és luxuslimuzin
Mercedes-AMG E53
Fotó: SportVerda

Motor

A háromliteres, sorhatos, 449 lovas turbómotorhoz egy 163 lóerős villanymotor társul, melyet a kilencfokozatú automataváltó házába építettek. Együtt 612 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képesek: ha menni kell, akkor veszett tempóban kezd el hátrafelé mozogni a világ.

Mercedes-AMG E53
Mercedes-AMG E53
Fotó: SportVerda

A 0–100 sprint mindössze 3,8 másodperc, a végsebesség 280 km/óra (leszabályozva). A motor mély baritonja alacsony fordulaton is ütős, de pörgetve lesz igazán libabőrözős a hangélmény – úgy még jó pár V8-ast is megszégyenít.

Mercedes-AMG E53
Mercedes-AMG E53
Fotó: SportVerda

Milyen vezetni?

A bestiális erő hátul tol, elől húz (összkerékhajtás), van hátsókerék-kormányzás és adaptív futómű. Az E 53 AMG-nek két arca van, ha kell, gyengéd is tud lenni, de egy gázfröccsre előtör belőle a vadállat.

Mercedes-AMG E53 alufelni
Mercedes-AMG E53 alufelni
Fotó: SportVerda

Ragad az aszfalthoz, miközben még az útegyenetlenségeket is elég jól csillapítja. 2,4 tonna ide vagy oda, úgy mozog, mintha feleannyit nyomna, egyedül sorozatos, vadabb fékezéseknél érezni a nagy tömeget.

Mercedes-AMG E53 műszerfal
Mercedes-AMG E53 műszerfal
Fotó: SportVerda

PHEV hajtásláncról lévén szó, tisztán elektromosan is tud suhanni. Akár 140-nel is, de inkább városi közlekedésben érdemes meríteni a 21,2 kWh-s akkut, ott akár 80 km-re is kiválthatjuk vele a nagy benzinest.

Mercedes-AMG E53 belső
Mercedes-AMG E53 belső
Fotó: SportVerda

Utastér

A belső maga a digitális Disneyland: a Superscreen három kijelzőt fűz össze, a hangulatvilágítás a zene ritmusára is pulzálhat, és még a légbefúvókból is árad – a beépített illatosítóval együtt. Néha kicsit sok az egész, de szerencsére minden állítható.

Mercedes-AMG E53 belső
Mercedes-AMG E53 belső
Fotó: SportVerda

Prémium anyaghasználattal találkozunk, de a dizájn egyértelműen különbözik a többi E-osztályétól. A kagylóülések bitang erősen tartanak a kanyarokban, viszont a szűk oldaltámaszok miatt szélesebb vállúaknak nem kényelmesek. Hátul viszont bőven van hely, és a csomagtartó is nagy – bár lapos, hosszú alakja miatt nehezen pakolható.

Mercedes-AMG E53 hátsó ülések
Mercedes-AMG E53 hátsó ülések
Fotó: SportVerda

Mennyit fogyaszt?

Nálunk átlagosan 10 litert evett sok autópályával, időnként kövér gázzal és „másfél” akkumulátornyi töltést elhasználva. Ennek az autónak ez kitűnő eredmény.

Mercedes-AMG E53 multimédia
Mercedes-AMG E53 multimédia
Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

Kapcsolódó írásaink

A tölthető vagy a sima?

ĀElődjénél még különlegesebb formával hódít az új C-HR, és az öntöltő hibriden túl már PHEV-ként is elérhető. Melyik a jobb?