Autó-motor
Izomautó és luxuslimuzin
Teszt: Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Motor
A háromliteres, sorhatos, 449 lovas turbómotorhoz egy 163 lóerős villanymotor társul, melyet a kilencfokozatú automataváltó házába építettek. Együtt 612 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képesek: ha menni kell, akkor veszett tempóban kezd el hátrafelé mozogni a világ.
A 0–100 sprint mindössze 3,8 másodperc, a végsebesség 280 km/óra (leszabályozva). A motor mély baritonja alacsony fordulaton is ütős, de pörgetve lesz igazán libabőrözős a hangélmény – úgy még jó pár V8-ast is megszégyenít.
Milyen vezetni?
A bestiális erő hátul tol, elől húz (összkerékhajtás), van hátsókerék-kormányzás és adaptív futómű. Az E 53 AMG-nek két arca van, ha kell, gyengéd is tud lenni, de egy gázfröccsre előtör belőle a vadállat.
Ragad az aszfalthoz, miközben még az útegyenetlenségeket is elég jól csillapítja. 2,4 tonna ide vagy oda, úgy mozog, mintha feleannyit nyomna, egyedül sorozatos, vadabb fékezéseknél érezni a nagy tömeget.
PHEV hajtásláncról lévén szó, tisztán elektromosan is tud suhanni. Akár 140-nel is, de inkább városi közlekedésben érdemes meríteni a 21,2 kWh-s akkut, ott akár 80 km-re is kiválthatjuk vele a nagy benzinest.
Utastér
A belső maga a digitális Disneyland: a Superscreen három kijelzőt fűz össze, a hangulatvilágítás a zene ritmusára is pulzálhat, és még a légbefúvókból is árad – a beépített illatosítóval együtt. Néha kicsit sok az egész, de szerencsére minden állítható.
Prémium anyaghasználattal találkozunk, de a dizájn egyértelműen különbözik a többi E-osztályétól. A kagylóülések bitang erősen tartanak a kanyarokban, viszont a szűk oldaltámaszok miatt szélesebb vállúaknak nem kényelmesek. Hátul viszont bőven van hely, és a csomagtartó is nagy – bár lapos, hosszú alakja miatt nehezen pakolható.
Mennyit fogyaszt?
Nálunk átlagosan 10 litert evett sok autópályával, időnként kövér gázzal és „másfél” akkumulátornyi töltést elhasználva. Ennek az autónak ez kitűnő eredmény.
teszt és fotó: BG, SportVerda
