Autó-motor
Karakteres és feltűnő
Teszt: Kia Sportage 1.6 T-GDI

A Sportage mára a kompakt SUV-ok egyik legkedveltebb modellje lett. Megjelenése karakteres és feltűnő. Sokan szeretik, mások nem, de senki nem megy el mellette szó nélkül – különösen, ha GT-Line felszereltségű, amilyen a tesztautó is volt.

Motor, váltó, futómű
A 1,6-os, 160 lóerős, turbós benzinmotor elegendő a Sportage mozgatásához, de sportos menettulajdonságokról nem beszélhetünk. Egy családi SUV esetében nem is ez a cél, és a futómű tervezésénél is a komfortra helyezték a hangsúlyt. Gyönyörűen kivasalja a durvább úthibákat, és a szellős hasmagasságnak köszönhetően még rosszabb földutakon is bátran lehet haladni vele, cserébe a tempós kanyarokban nagyobb a kasztni oldaldőlése, mint mondjuk egy Ceednek. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó egész gyorsan és zökkenőmentesen kapcsol, de ha épp nem tetszik, amit csinál, ott vannak a kormány mögötti váltófülek.

Utastér
4,5 méteres hosszával nem óriás a Sportage, de pont ideális méretű négyfős családoknak. Belül otthonos és high-tech egyszerre. Bőséges a helykínálat, kényelmesek, és tág határok között állíthatók az első ülések, jó a kilátás, kellemes fogású a kormány. Minden kézre esik, de a kombinált klíma / audió kezelőfelületet eddig nem sikerült megszokni. Modern formák veszenek körül, viszont a fekete zongoralakk felületek hamar maszatossá válnak.

Az ívelt burkolat alatt lévő 12,3 colos digitális kijelző és az ugyanekkora érintőképernyő grafikája szép és igényes. A menü a többnyire logikus, a rendszer reakcióideje átlagos, de nagy kár, hogy a telefontükrözés csak kábellel megy.

Hátul is bőven van hely, három felnőtt is kényelmesen elfér, de a két szélső pozíció egyértelműen jobb, mint a középső. Ott ülésfűtés is van, akárcsak az első üléseken, sőt, azok szellőztethetők is. A csomagtartó hatalmas, alapállapotban 591 literes, ledöntött üléstámlákkal pedig egy bicikli is könnyedén bepakolható a Sportage-be.

Mennyit fogyaszt?
A tesztúton mért 7,8 literes átlagfogyasztás remek eredmény egy ekkora családi SUV-tól. A korábban tesztelt PHEV változat sem érte be kevesebbel, hacsak nem töltöttük sűrűn (hosszabb utazás közben például nem életszerű).

teszt és fotó: BG, SportVerda