Autó-motor

Családi kombi szupersportautó

Teszt: Audi RS6 Performance

Úgy gyorsul, kanyarodik és fékez, mintha a fizika törvényei csak ajánlások lennének

Családi kombi szupersportautó
Audi RS6 Performance
Fotó: SportVerda

Az Audi RS6 Performance családi kombi szupersportautó, tudással. Úgy gyorsul, kanyarodik és fékez, mintha a fizika törvényei csak ajánlások lennének, és a hétköznapi használhatósága is kitűnő.

Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance
Fotó: SportVerda

Motor, váltó, futómű

A 4,0 literes, duplaturbós V8-as gyönyörűen szól, 630 lóerő és 850 Nm van benne. 2,2 tonna ide vagy oda, 3,4 mp alatt gyorsul 100-ra az RS6, a végsebessége pedig 305 km/h! A nyolcgangos ZF váltó tökéletes, az adaptív futómű hihetetlen dolgokra képes. Alapállásban hátra súlyozott összkerék-hajtás és összkerék-kormányzás társul hozzá.

Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance
Fotó: SportVerda

Hogy megy, mennyit fogyaszt?

Mámorító érzés vezetni, brutálisan tartja az íveket, semmi nem tudja letaszítani az útról az RS6-ost. 22 colos kerekein 285-ös abroncsok feszülnek, a karbon-kerámia fékek nagyon harapósak. Pengeéles és bestiális, Comfort módban viszont megszelídül, és lehet normálisan is haladni vele. Ha sikerül, akkor 11-12 literrel is beéri a V8, de ha sokat játszunk, akkor 20 litert eszik, városban pedig még többet. Nálunk 14,5 lett az átlag.

Audi RS6 belső
Audi RS6 belső
Fotó: SportVerda

Utastér

A beltér sportos hangulatú, gyönyörű a kék cérnával steppelt bőrkárpit, minden belső elem szép és jó tapintású, de a zongoralakk felületekből lehetne kevesebb. Az kormány alcantara borítása jól jön az adrenalintól megizzadt a tenyérnek, viszont gyorsan koszolódik és kopik. Az ülések oldaltartása erős, de ilyen futóműhöz még ez sem elég. Cserébe kényelmesek, ahogy hátul is, bár ott egy kicsit kisebb a hely, mint a „sima” A6 Avantban. Az 565 literes csomagtér bőséges.

Audi RS6 belső
Audi RS6 belső
Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

Kapcsolódó írásaink

Ez megy!

ĀA józanabb árazású villanyautók közé küldik csatába az EX30-at, ráadásul tekintélyes teljesítménnyel: a gyengébb 272 lóerős, az erősebb 428 lovas – ez utóbbit próbáltuk ki

Nagyágyúk – benzinnel és anélkül

Ā500 lóerős V8-as benzinmotor vagy 400 lovas elektromos hajtás? Mindkettő brutális erővel bír, de a két vezetési élmény nem említhető egy lapon. És van más különbség is…

Természetes szépség

ĀKétliteres, benzines turbómotorral, összkerékhajtással és sok-sok extrával próbáltunk ki a Mercedes új kupéját, amelynek gyönyörű formáját magyar dizájner rajzolta