Autó-motor
Ennyibe kerülne bevásárolni egy magyar pilótát az F1-be
A 40. Magyar Nagydíjon teljesen más kép fogadja majd a versenyzőket

A munkálatokra tíz és fél hónap áll rendelkezésre úgy, hogy a bokszokat az idei futamon tökéletesen lehessen használni. A csapatok új garázsai tizenkét méterrel szélesebbek lesznek, mint a korábbiak. Az eddigiek 4×12 méteresek voltak, ezután 7×21 méteresek lesznek. A Formula–1-es helyszínek közül a mogyoródi paddock volt az egyik legkisebb, de csak eddig. Mostantól tágas tér fogadja majd a csapatokat.
Június 16-ig kell megépülnie a Hungaroringnek
Elképesztő átalakuláson megy tehát keresztül a Hungaroring. Jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1 mezőnyét. A munkálatokat kivitelező konzorcium elárult néhány érdekes adatot, hogyan áll most, 2025 elején az építkezés:
- bedolgoztak 23 785 köbméter betont;
- beépült 7 604 tonna betonacél;
- visszatöltötték a földet a paddocképület körül, ezzel itt a nagytömegű földmunkák befejeződtek.
Mindeközben a paddocképület egyes területein már a második emelet függőleges szerkezetének készítése zajlik, addig a főlelátón az előregyártott vasbeton lelátógerendák 100 százalékát, valamint a lelátóelemek közel 50 százalékát elhelyezték és a lépcsőelemek építése zajlik. És már 759 négyzetméter falazott szerkezet elkészült.
A pályacsíkot körülvevő területen 22 kilométer védőcsövet és 80 kilométer béléscsövet helyeztek el, ebbe 20 kilométer erősáramú kábelt húztak be, a depó erősáramú rendszere elkészült, a gyengeáramú rendszerek készültsége 90 százalékos.
„A kivitelező azt mondja, jó ütemben haladnak. És szerintem is, már amennyire én laikusként meg tudom állapítani. A szakemberek szerint az jelenthet némi akadályt, ha télen sok lesz a hó. Az utóbbi évek hazai teleiből kiindulva a nagy havazásnak kicsi az esélye” – bizakodott korábban lapunknak Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Eddig nem jött közbe semmilyen váratlan esemény, és ha ez így marad, akkor a kivitelezők időben, versenyre kész állapotban át fogják adni az üzemeltetőnek a pályát a június 16-i határidőig. A 40. Magyar Nagydíjon végre 21. századi körülmények várják a csapatokat és szurkolókat a Hungaroringen.
Út a Formula–1-be
Sok hazai F1-rajongó számára szívfájdalom, hogy már több mint húsz éve annak, hogy nincs magyar versenyző az autósport királykategóriájában. Még 2004-ben Baumgartner Zsolt indult a Minardival a világbajnokságban (és egy pontot is szerzett). Azóta még a közelébe sem jutott egyetlen pilótánk sem a Formula–1-nek. Ám most felcsillant a remény, hogy néhány év múlva ott lehet valamelyik honfitársunk a világ legjobb sofőrjei között. A Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség (HUMDA) Zrt. égisze alatt elindult a „Road to Formula 1” (Út a Formula–1-be) nevű projekt hazánkban, azzal a céllal, hogy 2029–2030-ra újra legyen magyar pilóta az F1-ben. Pontosabban nemcsak a csúcskategóriáról van szó, hanem az F2-ről, az F3-ról, az F4-ről, továbbá a MotoGP-ről, illetve a többi motoros kategóriáról is.
Weingartner Balázs, a HUMDA elnöke közölte, hogy tulajdonképpen nem is most, hanem már 2022-ben elindítottak egy olyan támogatási rendszert, amelynek keretében 28 versenyzőt és két csapatot, a rá következő évben pedig 29 versenyzőt és egy csapatot támogattak.
Olyanokat, akik mentális, fizikai és egyéb képességeik alapján alkalmasak arra, hogy megfelelő szintet érjenek el, és felkeltsék egy jobb nemzetközi csapat érdeklődését.
Jelen állás szerint a 2022-es gokart-vb ezüstérmese, Hideg Ádám, valamint a tavalyi brit Forma–4-es sorozat újonc bajnoka, Molnár Martin a legesélyesebb, hogy a Formula–1-ig jusson.