Autó-motor

Téli autóápolási mítoszok, amelyek sokba kerülhetnek

A téli gumiabroncsokon való spórolás egy gyakori hiba

A tél előtt minden autótulajdonos szembesül a kérdésekkel: Meddig kell bemelegíteni az autót? Kell-e olajat cserélnem?”. Válaszokat keresnek az interneten, fórumokon vitatkoznak, és gyakran értesülnek olyan népi módszerekről, amelyek állítólag segítenek az autónak túlélni a telet. De hogyan lehet elkülöníteni a valódi tanácsokat a mítoszoktól, amelyek árthatnak az autónak? Nikita Rodionov, a Fit Service műszaki igazgatója megosztotta az Izvesztyiával az autók téli üzemeltetésével kapcsolatos főbb mítoszokat – vette észre a Pravda.

Téli autóápolási mítoszok, amelyek sokba kerülhetnek
A hidegebb időjárásra mindig fel kell készíteni a járműveket, érdemes a gumikat is télire cserélni (képünk illusztráció)
Fotó: NorthFoto

Az egyik fő kérdés a motor bemelegítésével kapcsolatos. Rodionov azt tanácsolja, hogy ne tartson 5 percnél tovább a bemelegítés. A hosszú bemelegítés a motor kopásához vezet és növeli az üzemanyag-fogyasztást.

„Ha a hőmérséklet -10 fok alatt van, két perc elég, ha -20 fok körül van, akkor legfeljebb öt perc” – magyarázza a szakértő.

Ami a tél előtti olajcserét illeti, a szakértő hangsúlyozza: a futásteljesítményre és az olaj típusára kell összpontosítani, nem pedig az évszakra.

„Az olajcsere benzinmotorok esetében 8-9 ezer kilométerenként, dízelmotorok esetében pedig 7 ezer kilométerenként kötelező” – jegyzi meg Rodionov.

Különösen fontos az olaj megújítása, ha „nyári” fajtákat használunk, amelyek viszkozitási indexe 15W-40 vagy magasabb.

Azoknak, akik keveset vezetnek, és nem érik el az előírásokban meghatározott futásteljesítményt, a szakértő azt tanácsolja, hogy tavasszal és ősszel cseréljék az olajat. Más esetekben, ha az olaj téli körülményekre alkalmas, nem szükséges a hideg időjárás előtt cserélni.

A téli gumiabroncsokon való spórolás egy másik gyakori hiba. Egyes sofőrök csak az első kerekekre szerelik fel a téli gumikat, ami kiszámíthatatlanná és csúszásra hajlamossá teszi az autót. Egy ilyen döntés jelentősen növeli az irányíthatóság elvesztésének kockázatát.

Végül Rodionov figyelmeztet a hűtővédelem „népi” módszereinek veszélyére. A radiátor kartonpapírral való letakarása megzavarja a hűtést, mivel elzárja a levegő hozzáférését a hűtőfolyadékhoz. Ez túlmelegedéshez vezet, és a radiátor működésképtelenné válhat.

Kapcsolódó írásaink