Autó-motor

Még van idő felkészíteni az autót a nyári hőségre

Így csökkenthető az alkatrészek károsodása és növelhető meg a motorok élettartama

A nyári hónapok hőhullámai nem csupán a mindennapi tevékenységeinket teszik próbára, hanem járműveinket is komoly kihívások elé állítják. A legforróbb napokon az autók motorja és egyéb alkatrészei különösen nagy terhelésnek vannak kitéve, ami nem megfelelő kezelés esetén komoly karbantartási költségekhez is vezethet. A szélsőséges hőmérséklet által okozott problémák enyhítésére a speciális adalékanyagok kínálnak megoldást, amelyek nemcsak a motor élettartamát növelik, hanem a járművek gazdaságos üzemeltetését is elősegítik.

Még van idő felkészíteni az autót a nyári hőségre
A legforróbb napokon az autók motorja és egyéb alkatrészei különösen nagy terhelésnek vannak kitéve
Fotó: Szaki Kft.

A magas nyári hőmérsékletek extrém körülményeket teremtenek az autók motorjaiban, amelyek jelentősen befolyásolhatják a járművek teljesítményét és megbízhatóságát. Az intenzív hőség következtében a motor alkatrészei, mint a hengerfej és a dugattyúk, fokozott terhelés alá kerülnek, ami elősegítheti a korai kopást és az alkatrészek gyakoribb meghibásodását. Ez különösen igaz azokra az autókra, amelyek nagy igénybevételnek vannak kitéve, például hegymenetben vagy hosszú utak során, többórás napsütésben.

„A motorok hőterhelésének kezelése kulcsfontosságú a nyári hónapokban. Ezen a ponton lépnek be a képbe azok az üzemanyag-adalékok, amelyek képesek csökkenteni a belső súrlódást és optimalizálni a hőeloszlást a motoron belül. Ez nem csak a motor élettartamát hosszabbíthatja meg, hanem a teljesítményt is javítja. A megfelelő adalékolás segítségével a motor hőmérséklete kontrollált szinten tartható, még extrém meleg körülmények között is” – avat be Farkas Kálmán fejlesztőmérnök, a motor védelemben kiemelkedő SPURI adalékokat gyártó Szaki Kft. alapító-tulajdonosa.

Hűtőgél lehet a megoldás

A fokozott hőterhelés csökkentése kulcsfontosságú a motor hosszú távú megbízhatóságának szempontjából. A hő okozta károk elleni védelem érdekében a Farkas Kálmán által több évtizede kifejlesztett és a mindenkori üzemanyaghoz igazított adalékanyagok hűtőgél képződést indítanak el az égéstérben, ami jelentősen csökkenti a hőterhelést. Így az adalék olyan kémiai reakciókat válthat ki, amelyek a hőmérséklet csökkenését eredményezi, ezzel hozzájárulva a motor hatékonyabb működéséhez és az alkatrészek élettartamának növeléséhez. A hűtő hatás a hosszú meleg nyári napokon különösen előnyös, mivel segít fenntartani a motor optimális működését és állapotát.

„A SPURI adalékok egyfajta hűtőgélt képeznek az égéstérben. Ennek köszönhetően a legmagasabb hőmérsékletek mellett is képesek hatékonyan csökkenteni a motor hőterhelését. A hűtőgél az üzemanyag-égés során keletkezik és segít stabilizálni a hőmérsékletet a motoron belül, ezáltal csökkentve a súrlódási hő okozta kopást és növelve a motor hatékonyságát. A technológia nem csak a motor élettartamának növelésében, hanem az üzemanyag-fogyasztásának csökkentésében is szerepet játszik, ami közvetlenül hozzájárul az üzemeltetési költségek csökkentéséhez” – emeli ki a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező szakértő.

Kevesebb üzemanyag és károsanyag-kibocsátás, stabilabb teljesítmény

A gazdaságos üzemeltetés és a környezettudatos autózás egyre fontosabb szempontok a járműtulajdonosok számára. A SPURI adalékanyagok tisztítják az üzemanyagellátó rendszert, robbanóteret és a kipufogórendszert is, így elősegítve a motor zavartalan működését. Emellett jelentős mértékben csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, ami közvetlenül hozzájárulhat az üzemeltetési költségek és így, a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez is.

„A SPURI formulákat kifejezetten úgy állítottam össze, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, ami folyamatos adalékolás mellett 8-12 százalék közötti üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet. Ez nemcsak a pénztárcát kíméli, hanem a környezetre gyakorolt hatásokat is mérsékli. Ezek az adalékok optimalizálják a motor teljesítményét, csökkentik a felesleges energiafelhasználást és a motor hőmérsékletét, ami különösen fontos lesz az előttünk álló nyári hónapokban, amikor a hőmérséklet extrém szinteket érhet el” – zárta gondolatait a Szaki Kft. alapítója és fejlesztőmérnöke.

Kapcsolódó írásaink