Autó-motor

Egyre több hibrid és egyre kevesebb benzines autót vásárolunk

Csökken az érdeklődés a dízelek iránti, továbbra is a hibrid kategóriába tartozó személyautók vezetik az eladási listát Magyarországon. Az első fél évben forgalomba helyezett 53 500 új autónak már 44 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral – közölte csütörtökön az MTI-vel a Jóautók.hu portál.

Egyre több hibrid és egyre kevesebb benzines autót vásárolunk
Legördül az első hibrid autó, egy Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé a kecskeméti Mercedes-gyár gyártósoráról, 2020. július 21-én
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A közlemény szerint a tisztán benzinesek részaránya folyamatosan csökken, az első fél évben 39 százalék volt. Idén már csupán minden nyolcadik eladott új autó dízelhajtású, a részarányuk a csupán 12 százalék, míg 2020-ban még 20 százalék volt. Hangsúlyozták: a dízelautók visszaszorulásának trendje immár egy évtizede tart, ez idő alatt részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók között 46 százalékról 12 százalékra csökkent.

Eközben a teljesen elektromos autók részaránya elérte az öt százalékot, az első fél évben 2918 új villanyautót értékesítettek. Három év alatt több mint a duplájára nőtt az eladások mennyisége. A tisztán elektromos hajtású autók tömeges terjedése továbbra is várat magára, a vásárlók egyelőre kivárnak – tették hozzá.

Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közlemény szerint úgy fogalmazott: „A képet jelentősen árnyalja, hogy a DataHouse statisztikáiban szereplő hibrid kategóriába sorolt autók több mint kétharmada mild hibrid jármű. Ezek nem alkalmasak önálló villanymotoros haladásra, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva.”

A behozott használt autókról a Jóautók.hu azt közölte, hogy a benzinmotorral hajtott példányok részaránya az első fél évben 46 százalékot ért el. A dízelhajtású járművek aránya a két évvel korábbi 37 százalékos mélypontról mostanra 43 százalékra emelkedett vissza. Az ismét növekedésnek indult népszerűség oka, hogy ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el benzines társaikhoz képest a nyugati autópiacokon. Emellett a behozott autók idősebbek, és közöttük nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes) nagyobb méretű, jobbára dízelmotorokkal ellátott modelljei – áll az elemzésben. Érdekességként említik, hogy a teljesen elektromos meghajtású használt autók behozatala mind darabszámban (2977), mind részarányban (hat százalék) túlszárnyalta az új villanyautókat.

Kapcsolódó írásaink

SUV-k zöld rendszámmal

ĀKipróbáltuk Európa legkelendőbb konnektoros hibrid szabadidőautóját, a Ford Kugát, és mellé tettük az egyik legmerészebb dizájnnal hódító kompakt SUV-t, a Kia Sportage-et – ezt is PHEV változatban