Ajánló
Új főigazgató az Operettben
Kiss-B. Atilla a társulati szellemet kívánja erősíteni, és elmondta, a következő évad első bemutatójaként Vidnyánszky Attila Csárdáskirálynőt rendez a teátrumban

Pénteken lépett hivatalba a Budapesti Operettszínház új főigazgatója, Kiss-B. Atilla, Kossuth-díjas operaénekes, akit Kásler Miklós, az Emberi Erőforrások minisztere tavaly október 19-én nevezett ki a dalszínház élére. A február 1-jén, a teátrum nagyszínpadán rendezett első társulati ülésen a főigazgató bemutatta az általa választott vezetőség tagjait: Kriza Zsigmond ügyvezető, Maróti Szilvia gazdasági és Apáti Bence balettigazgatót, Pfeiffer Gyula főzeneigazgatót, valamint a régi-új műszaki igazgatót, Somfai Pétert.
Ezt követően az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) képviseletében Krucsainé Herter Anikó kulturális kapcsolatokért és fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár elmondta: az átadás-átvételi folyamat jó hangulatban, békésen zajlott, köszönetet mondott az előző vezetésnek, és gratulált a társulat munkájához. Kiemelte, a minisztérium számára kiemelkedően fontos a Budapesti Operettszínház mint a magyar kultúra letéteményese, és az intézmény legfontosabb feladata, illetve az új vezetőség szemléletváltás iránti fontos törekvése, hogy az operettet mint különleges magyar műfajt az értékén kezelje, presztízsét tovább növelje a magyar és a nemzetközi művészeti életben egyaránt.
Kiss-B. Atilla a társulathoz szólva megfogalmazta, hogy főigazgatóként célja a már nemzetstratégiai fontosságú kulturális intézmények – mint a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház vagy a Magyar Állami Operaház – rangjára emelni a színházat, a szerző- és stílushűség megtartása mellett többek közt szakmai műhelymunkával, átgondolt repertoárválasztással, elismert és sikeres rendezők meghívásával. Azt is hangsúlyozta: minden erejével a társulati szellemet kívánja erősíteni, hogy „ne egymást legyőzve, hanem egymást magunk fölé emelve legyünk sikeresek”. Hozzátette: senkinek sem fogja megtiltani, hogy más intézményekben vendégszerepeljen, de főigazgatóként arra törekszik, hogy „mindenki itt érezze magát legjobban otthon”, ezért ugrásszerű változásokra sem kell számítani.
Az évad hátralévő részét illetően Kiss-B. Atilla elmondta, a tervezetteknek megfelelően kerül sor az Operettszínház dubaji turnéjára, valamint a Molnár Ferenc Liliom című színdarabjából, Richard Rodgers és Oscar Hammerstein II által, 1945-ben írt világhírű musical, a Carousel áprilisi bemutatójára, amelynek már tervelfogadása is megtörtént. A főigazgató A Pendragon legenda címmmel, Szerb Antal regényéből készülő új, évadvégi produkció előkészületeiről is beszámolt a társulatnak, valamint közölte, idén sem maradnak el a színház hagyományos nyári fellépései a Budavári Palotakoncerteken és a Bajai Nyári Fesztiválon, illetve a Szépség és a Szörnyeteg németországi turnéjának folytatása is várható. Ezen kívül arról is beszélt, hogy az Operettszínház előadásaival nyitják meg Tel-Avivban és Jeruzsálemben az izraeli magyar kulturális évadot, ősszel pedig a felújított Menyasszonytáncot mutatják majd be. A 2019/2020-as évad első produkciója pedig a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő lesz, amelyet először júliusban a Margitszigeten, a Budapesti Nyári Fesztiválon láthat majd a közönség.