Ajánló

Új főigazgató az Operettben

Kiss-B. Atilla a társulati szellemet kívánja erősíteni, és elmondta, a következő évad első bemutatójaként Vidnyánszky Attila Csárdáskirálynőt rendez a teátrumban

Megtartotta első társulati ülését pénteken Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház február 1-jétől regnáló főigazgatója. A vezetőség új tagjainak bemutatása mellett az évad hátralévő részére vonatkozó terveit is felvázolta a társulatnak.

Kiss-B. Atilla 20190202
Ne egymást legyőzve legyünk sikeresek – mondta Kiss-B. Atilla  a társulati ülésen (Fotó: Hegedüs Róbert)

Pénteken lépett hivatalba a Budapesti Operettszínház új főigazgatója, Kiss-B. Atilla, Kossuth-díjas operaénekes, akit Kásler Miklós, az Emberi Erőforrások minisztere tavaly október 19-én nevezett ki a dalszínház élére. A február 1-jén, a teátrum nagyszínpadán rendezett első társulati ülésen a főigazgató bemutatta az általa választott vezetőség tagjait: Kriza Zsigmond ügyvezető, Maróti Szilvia gazdasági és Apáti Bence balettigazgatót, Pfeiffer Gyula főzeneigazgatót, valamint a régi-új műszaki igazgatót, Somfai Pétert.

Ezt követően az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) képviseletében Krucsainé Herter Anikó kulturális kapcsolatokért és fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár elmondta: az átadás-átvételi folyamat jó hangulatban, békésen zajlott, köszönetet mondott az előző vezetésnek, és gratulált a társulat munkájához. Kiemelte, a minisztérium számára kiemelkedően fontos a Budapesti Operettszínház mint a magyar kultúra letéteményese, és az intézmény legfontosabb feladata, illetve az új vezetőség szemléletváltás iránti fontos törekvése, hogy az operettet mint különleges magyar műfajt az értékén kezelje, presztízsét tovább növelje a magyar és a nemzetközi művészeti életben egyaránt.

Kiss-B. Atilla a társulathoz szólva megfogalmazta, hogy főigazgatóként célja a már nemzetstratégiai fontosságú kulturális intézmények – mint a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház vagy a Magyar Állami Operaház – rangjára emelni a színházat, a szerző- és stílushűség megtartása mellett többek közt szakmai műhelymunkával, átgondolt repertoárválasztással, elismert és sikeres rendezők meghívásával. Azt is hangsúlyozta: minden erejével a társulati szellemet kívánja erősíteni, hogy „ne egymást legyőzve, hanem egymást magunk fölé emelve legyünk sikeresek”. Hozzátette: senkinek sem fogja megtiltani, hogy más intézményekben vendégszerepeljen, de főigazgatóként arra törekszik, hogy „mindenki itt érezze magát legjobban otthon”, ezért ugrásszerű változásokra sem kell számítani.

Az évad hátralévő részét ille­tően Kiss-B. Atilla elmondta, a tervezetteknek megfelelően kerül sor az Operettszínház dubaji turnéjára, valamint a Molnár Ferenc Li­liom című színdarabjából, Richard Rodgers és Oscar Hammerstein II által, 1945-ben írt világhírű musical, a Carousel áprilisi bemutatójára, amelynek már tervelfogadása is megtörtént. A főigazgató A Pendragon legenda címmmel, Szerb Antal regényéből készülő új, évadvégi produkció előkészületeiről is beszámolt a társulatnak, valamint közölte, idén sem maradnak el a színház hagyományos nyári fellépései a Budavári Palotakoncerteken és a Bajai Nyári Fesztiválon, illetve a Szépség és a Szörnyeteg németországi turnéjának folytatása is várható. Ezen kívül arról is beszélt, hogy az Operettszínház előadásaival nyitják meg Tel-Avivban és Jeruzsálemben az izraeli magyar kulturális évadot, ősszel pedig a felújított Menyasszonytáncot mutatják majd be. A 2019/2020-as évad első produk­ciója pedig a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő lesz, amelyet először júliusban a Margitszigeten, a Budapesti Nyári Fesztiválon láthat majd a közönség.