Ajánló

Részleges felújítást követően jöhet az M1-es bővítése

Palkovics László: Lesz elegendő jó szakember a régióban, mire a BMW megkezdi a termelést

A forgalom nagysága miatt nem halasztható tovább az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése. Ugyanakkor az M7-es Balaton felé vezető szakasza nem épül át háromsávossá.

M1-es 20180827
Helyet kell csinálni a 2x3 sávnak az autópálya átépítésekor (Fotó: MH)

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től háromsávossá bővíti az M1-es autópályát – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Origónak. A tárcavezető a portálnak elmondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre. Palkovics László kiemelte, a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják, vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek, és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be – fejtette ki.

A miniszter közölte, az M1-es autópálya bővítésének és felújításának idejére akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítése érdekében. Az interjúból kiderült, a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalatuk szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető. Palkovics László emlékeztetett ugyanakkor, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére egy új csomópont épül, aminek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra. Az eddigi tervek szerint az M7-est eddig a csomópontig bővítették volna három sávosra Budaörstől.

Palkovics László beszélt arról is, hogy lesz megfelelő számú jó szakember a régióban, mire a BMW új debreceni gyára megkezdi a termelést, és gyár működéséhez szükséges közlekedés is biztosított lesz. Debrecenben már most több mérnököt képeznek, mint a győri Széchenyi István Egyetemen, a gyár ötven-száz kilométeres vonzáskörzetében pedig összehangolják a MÁV és a Volán menetrendjét, továbbá javítják az utak állapotát.