Ajánló
A vártnál jobban fájhat a Brexit
Az importvám az EU-nak, a mentesség megszűnése pedig Nagy-Britanniának okoz gondot
The Sunday Times vasárnapi brit lapnak nyilatkozó minisztériumi illetékesek elmondták: készenléti tervezés folyik például arra, hogy a délkelet-angliai Dover évente 2,5 millió kamiont fogadó kikötőjének működése „a Brexit utáni első napon” összeomlik. A lap minisztériumi forrása szerint e forgatókönyv alapján Délnyugat-Angliától az északi Skóciáig a szupermarketekben két napon belül elfogyna az élelmiszer, a kórházak két héten belül gyógyszer nélkül maradnának, és a második hét végére elfogyna az üzemanyag is. Brit hivatalos személyiségek és az üzleti szektor képviselői is felhívták a figyelmet, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val, és emiatt a brit EU-tagság megszűnése után vámadminisztrációs eljárásokat kell alkalmazni a jelenleg vámmentes kétoldalú kereskedelemben, az súlyos költségekkel és potenciális fennakadásokkal járhat.
A tengerentúli kereskedelemmel is problémák lehetnek, Washington legszorosabb szövetségesei szokatlan lépésre kényszerültek, úgymond a G6-ok nevében felszólították Steven Mnuchint, az Egyesült Államok pénzügyminiszterét, hogy tolmácsolja az amerikai elnöknek a hatok „egyhangú aggodalmát és csalódottságát” az egyoldalúan elrendelt importvámok miatt.
A tengerentúli kereskedelemmel is problémák lehetnek, Washington legszorosabb szövetségesei szokatlan lépésre kényszerültek, úgymond a G6-ok nevében felszólították Steven Mnuchint, az Egyesült Államok pénzügyminiszterét, hogy tolmácsolja az amerikai elnöknek a hatok „egyhangú aggodalmát és csalódottságát” az egyoldalúan elrendelt importvámok miatt.