Ajánló
Max Verstappen kemény csatát nyert
Forma–1. A 70. évforduló nagydíján kilencedik futamgyőzelmét aratta a Red Bull versenyzője

Repetitio est mater studiorum, tartja a latin mondás, de a silverstone-i második futamon, az idei ötödik Forma–1-es versenyen szívesen eltekintettek az ismétléstől a pilóták. Ki akart volna itt defektes gumikkal küszködni? (Mint egy hete Bottas, Hamilton és Sainz.) És Nico Hülkenberg is sokkal boldogabb volt, hogy a harmadik rajtrácsról valóban nekivághatott az 52 körös versenynek, s nem a bokszutcában kellett lerágja a körmét, amiért nem sikerül az autóját versenyképes állapotba hozni a Racing Point szerelőinek. A rózsaszín istállónál amúgy nem volt rózsás a hangulat, tekintettel arra, hogy pénteken lecsapott rájuk a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése, amely – a Renault háromszor megismételt óvásának helyt adva – 15 konstruktori pontos levonással és 400 ezer eurós pénzbírsággal díjazta, hogy a csapat fékhűtőit tilos információmegosztás eredményeként sikerült pont úgy beállítani, mint a tavalyi Mercedesekét.
„Kiábrándító a döntés, semmi rosszat nem tettünk” – nyilatkozta Otmar Szafnauer csapatfőnök, mindazonáltal a hétvégén nem a viszontóvásra, hanem a versenyre figyeltek. És ennek meg is lett a jutalma, a koronavírussal fertőzött Sergio Pérez helyett beugró, tavaly visszavonuló Hülkenberg úgy féltávig esélyes volt élete első pódiumos szereplésére.
Az első rajtrácson Valtteri Bottas, a másodikon Lewis Hamilton rajtolt el. Mindketten Mercedesben. Mindketten erőteljesen. De a negyedikről Max Verstappen (Red Bull) kihasználta, hogy Hülkenberg rég gyakorolta a rajtszituációt, az első körön elé vágott. A szakértők szerint két kiállásos versenyben elsőként Bottast hozták ki az élről, s a 15. körben Hamilton is kemény gumira váltott, Verstappen meg eleve keménnyel rajtolt, s köszönte szépen az első helyet. Be is szólt a csapatrádión, hogy még mindig tökéletes állapotban vannak a gumijai. Lassan pedig kezdett leesni Hamiltonéknak, Verstappen esetleg egy kiállással számol és így happolja el előlük a győzelmet. De nem, a 27. körnél kijött a holland is, és bár a két Mercedes közé ért vissza, nagyon hamar leelőzte az újra egyre rosszabb kerekeken futó Bottast. Az idegek és a gumistratégiák csatájában a bátran versenyző Max Verstappen és a Red Bull nyert – az idén először. Bottas pedig örülhetett, hogy Hamilton mögött legalább a harmadik pozíciót meg tudta őrizni.
Augusztusban még két futamot rendeznek, hétvégén Spanyolországban az elsőt, két héttel később, Belgiumban a következőt.
70. évforduló Nagydíja, Silverstone: 1. Verstappen (holland, Red Bull), 2. Hamilton (brit, Mercedes), 3. Bottas (finn, Mercedes), 4. Leclerc (monacói, Ferrari), 5. Albon (thaiföldi, Red Bull), 6. Stroll (kanadai, Racing Point).
A leggyorsabb kör: Hamilton, 1:28.541 perc (43. kör).
A vb-pontverseny állása 5 futam után: 1. Hamilton 107 pont, 2. Verstappen 77, 3. Bottas 73, 4. Leclerc 45, 5. Norris (brit, McLaren) 38, 6. Albon 36.
Csapatok: 1. Mercedes 180 pont, 2. Red Bull 113, 3. Ferrari 55