Ajánló

A zűrzavaros hajrá végén Bottas ünnepelhetett

Forma–1. Sok technikai hibával, kakaskodással járó futammal indult az idény, amelyben a címvédő Hamilton egy öt másodperces büntetés miatt elbukta a dobogót

A Forma–1 1950 óta íródó történelmében soha nem volt még olyan, hogy a tervezetthez képest négy hónappal később rajtol volna el a szezon. A megkésett idénynyitón Valtteri Bottas győzött Charles Leclerc előtt.

A zűrzavaros hajrá végén Bottas ünnepelhetett
Hamilton hiába üldözte Bottast, a büntetése miatt még második sem lehetett
Fotó: AFP/Joe Klamar

Hosszú, 217 napos szünet után, üres lelátók előtt végre elkezdődött a 2020-as szezon. Az osztrák Spielbergben a finn Valtteri Bottas (Mercedes) rajtolt az élről, csapattársa, a hatszoros világbajnok, címvédő Lewis Hamilton három rajthelyes büntetést kapott a sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért.

A 71 körös Osztrák Nagydíj rajtja előtt két esemény borzolta a kedélyeket. Mindkettő a Red Bullhoz volt köthető. Egyrészt támadták a Mercedest a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA), amiért új fejlesztésű kormányművet használnak, de a szövetség elutasította az óvást. Másrészt büntetést kértek a szombati időmérő után a címvédő brit Lewis Hamiltonra. Aki előbb a leggyorsabb körét bukta (mert négy kerékkel elhagyta a versenypályát), majd közvetlenül a vasárnap délutáni rajt előtt egy háromhelyes rajthelybüntetést is kapott, mert figyelmen kívül hagyta a sárga zászlós figyelmeztetést. Így a rajtrács úgy nézett ki, hogy Bottas, Max Verstappen (Red Bull), Lando Norris (McLaren), Alexander Albon (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes). Azaz a tavalyi és tavalyelőtti futamgyőztes Verstappen ígéretes helyről lőhetett ki. No de Bottas reflexei nem rozsdásodtak be az elmúlt versenymentes hónapokban, gond nélkül megőrizte vezető pozícióját, Hamilton pedig kilenc kör alatt feljött látótávolságra, a harmadik helyre.

Ekkor azonban nem várt fejleményként Verstappennek gondjai akadtak a V6 Hondával, a lefulladásgátlóra panaszkodott, miközben egyre lassult. Számára tizenegy körig tartott a verseny. Egyre-másra hullottak ki a pilóták: Ricciardo, Stroll, Magnussen is követte Ver­stappent, és még nem ment le a verseny fele.

A 31. körben a Ferrarival utolsó idényét futó négyszeres világbajnok német Vettel a középmezőnyben végzetesen elfékezte magát. A hajrában Albon úgy érezte eljött az ő ideje, ám Hamilton nem hagyta magát, a Red Bull kisodródott, és a mezőny végére zuhant. Az akciót öt másodperces büntetéssel honorálták, ezért hiába érkezett Hamilton másodiknak, az ezüstérem Leclercé lett, míg élete első dobogós helyét érte el a brit Lando Norris.

Osztrák Nagydíj: 1. Bottas (finn, Mercedes), 2. Leclerc (monacói, Ferrari), 3. Norris (brit, McLaren), 4. Hamilton (brit, Mercedes), 5. Sainz Jr. (spanyol, McLaren), 6. Perez (mexikói, Racing Point).

A vb-pontversenye: 1. Bottas 25, 2. Leclerc 18, 3. Norris 16, 4. Hamilton 12, 5. Sainz 10, 6. Perez 8.