Ajánló
Magyarország fordítja a legtöbb uniós forrást kerékpárutakra
Az új Ipoly-híd elkészültével a Fekete-erdőig is el lehet jutni biciklivel
Soha nem történt ennyi kerékpáros fejlesztés egy időben Magyarországon, mint ezekben a napokban – mondta tegnap Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az EuroVelo 6 kerékpáros-útvonal dunakeszi szakaszának építési munkálatait megnyitó sajtótájékoztatón. Mint azt a távirati iroda beszámolója szerint hozzátette, Magyarország fordítja a legtöbb európai uniós forrást kerékpárutakra. Június 20-án adják át a Tisza-tavat megkerülő bicikliút Tiszafüred és Poroszló közötti szakaszát, ami hazánk leglátványosabb kerékpáros fejlesztése, és amelyhez három hidat kellett építeni. Szintén júniusban adják át az Eger–Egerszalók kerékpárútszakaszt is, amely az EuroVelo 14-es útnak lesz fontos része – közölte. A kormánybiztos elmondta: még a nyáron átadják a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy részét, a Tépe–Berettyóújfalu kerékpárutat, amelyhez már csak egy rövid szakaszt kell építeni, hogy végig önálló kerékpárúton lehessen a két nagyváros között biciklizni.
A Duna bal partján, Szob és Ipolydamásd között jelenleg is épül a kerékpárút és folyik az Ipolydamásd–Helenba-híd építésének előkészítése. Ha a híd elkészül, akkor a Duna bal partja akár a Fekete-erdőig járható lesz kerékpárral – fogalmazott Révész. Kitért arra is, hogy folyik egy másik nagyon fontos kerékpárút építése Budapest és Szentendre között, ami augusztus végére készül el. A Budapest–Balaton-kerékpárút több szakaszán elkezdődtek a munkálatok, és várhatóan 2022-re járható lesz a bringaút. Már folyik a Balaton-kör felújítása is. Szerinte az épülő dunakeszi kerékpárútnak nemcsak turisztikai szerepe lesz, de sokban hozzájárulhat a munkába járás elősegítéséhez. Egy hétköznapi reggelen akár gyorsabban is be lehet majd jutni Budapestre kerékpáron, mint gépkocsival a dugóban araszolgatva.