Ajánló

Belföldön az új InterCity kocsi

Budapest és Zalaegerszeg között az új menetrendnek köszönhetően ötven százalékkal nőtt az utasforgalom

Olcsóbb a MÁV-Start új InterCity (IC)+ kocsija a piacon megtalálható járműveknél, emellett az ötven százalékot meghaladja a hazai beszállítói arány.

Belföldön az új InterCity kocsi
A tervek szerint jövőre valamennyi belföldi vonalra szánt új kocsi forgalomba áll
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

Idén minden korábbinál több pénzt, 299 milliárd forintot lehet elkölteni vasúti beruházásokra – közölte tegnap Tóth Péter az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára abból az alkalomból, hogy a Déli pályaudvarról elindult a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej IC járatán az első új, belföldi forgalomra szánt IC+ kocsi, amelyet a MÁV-Start Zrt. épített.

A vasúttársaság eddig húsz járművet készített a nemzetközi forgalomra, és 2019 augusztusában kezdődhetett meg további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése.

A hetvenes flotta harmincöt másodosztályú többcélú és harmincöt első osztályú, büfészakasszal rendelkező járműből áll, utóbbiból az első a nyáron készül el. A helyettes államtitkár elmondta, az új flotta több mint ötvenszázalékos hazai beszállítói aránnyal épül, 250 embernek biztosít munkát a vasúttársaságnál és legalább ugyanennyinek a beszállítói körben, ráadásul csaknem harmadával olcsóbb is a piacon elérhető, hasonló paraméterű kocsiknál.

Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a hetvenes flotta valamennyi járművét 2021 nyarára helyezik forgalomba. Az új idei menetrendről szólva közölte, hogy az eddigi legnagyobb nyertes a Budapest–Zalaegerszeg vonal, ahol 17-34 perccel csökkent a menetidő, és tavaly december óta negyven-ötven százalékkal nőtt az utasforgalom. Kerékgyártó József a MÁV-Start vezérigazgatója azt emelte ki, hogy ezek a járművek versenyképesek a társvasutak vonataival a nemzetközi vonalakon. A hetvenes széria 31 milliárd forintból épül meg, ehhez a vasúttársaság 15,3 milliárd forint kormányzati költségtérítést is kap. Az első osztályú járművek Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged és Pécs felé közlekednek majd a tervek szerint. A MÁV-Start 2023-ig háromszáz IC+-t építene.