Ajánló

Hamilton levadászta a leget

Forma–1. A Mercedes a harmadik kettős győzelmét aratta, végre Vettel is felfért a dobogóra

Az első Forma–1-es futamgyőztest úgy hívják, Nino Farina, az ezrediket pedig úgy: Lewis Hamilton. Az ötszörös világbajnok brit pilóta mindössze egy fél kanyarig autózott a második helyen, aztán kilőtt istállótársa mellett a Mercedesszel, és csak annyi izgalom maradt, kinek, mikor és miként sikerül a két kerékcseréje a Kínai Nagydíjon.

Hamilton levadászta a leget
Bottas, a Mercedes egyik stábtagja, Hamilton és Vettel a sanghaji dobogón
Fotó: AFP/STR

Újabb mérföldkőhöz érkezett a száguldó cirkusz, Sanghajban a Kínai Nagydíjon az ezredik futamot rendezték vasárnap. Nincs az a zanzásított összefoglaló, amely érdemben vissza tudná adni az 1950 óta eltelt időszakot: 30 világbajnokot avattak, s 39 ország 774 pilótája próbálta beírni magát a Forma–1 történelmébe. A legek versenyében Lewis Hamilton (Mercedes) ezen a szürke, szeles, hűvös futamon újfent megpezsdítette az érte rajongók szívét. Hetvenötödik győzelmét szerezte F1-pilótaként azon a trükkös pályán, amelyet kifejezetten kedvel. Nem csoda, hiszen ötszörös győztesként érkezett Kínába.

Ő az a versenyző, akit a szurkolók hada várt a reptéren, s akit virággal halmoztak el. Persze nem hullott az ölébe a hatodik – és az F1 ezredik – győzelme. Az élről az istállótárs, az idei első futam győztese, Valtteri Bottas indulhatott, övé a második rajtrács lett, míg a második „párban” a Ferrari, a harmadikban a Red Bull várta a startjelet. Ráadásul a rövid kigyorsítás után egy 270 fokos kanyar következett, amelyben az ívek választása és a helyezkedés rettenetesen fontos. Bottas kerekei kipörögtek, a mögötte rajtoló Sebastian Vettel beszorult, Hamilton elhúzott, sőt Charles Leclerc (Ferrari) is meg tudta előzni Vettelt. Eközben a mezőny végén Sainz, Kvjat és Norris összekoccolt.

Némi izgalmat okozott, hogy jól taktikáznak-e a csapatfőnökök a kerékcserék időzítésével. A Ferrari Vettelt támogatta jobban, a tizedik körben az ifjú Leclerc-re rá is szóltak, adja át a helyét a csapattársnak, de a „kölcsönt” nem kapta vissza. Hamiltonnak mindkétszer elég előnye volt úgy kimenni a bokszutcába, hogy az élre érkezzen vissza. Az 56 körös jubileumi versenyt (kivételesen) Alain Prost ex­világbajnok inthette le. Hamilton pedig a szokásosnál sokkal lelkesebben vett részt a dobogón a piros (!) üvegű pezsgő szétfröcskölésében.Vezeti a pontversenyt (68), Bottas második helye összesítésben is ennyit ért (62), a harmadikon Max Verstappen (Red Bull, 39) áll. Pontot szerzett többek közt, és a közönség szerint a nap pilótája lett, Alexander Albon, aki egy nappal korábban totálkárosra törte a Toro Rosso Hondáját; a legjobb köridő pluszpontját Pierre Gasly (Red Bull) gyűjtötte be. Folyt. köv. két hét múlva, az Azeri Nagydíjon.

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom