Tech

A technológia forradalmasítja a divatipart

A virtuális modellek leválthatják a valódiakat

Az egyik svéd márka azzal a bejelentésével hívta fel magára a figyelmet, hogy a mesterséges intelligencia segítségével létrehozott digitális ikreket bevezeti reklámkampányaiba. A merész lépés egy növekvő tendencia része, amelyben a technológia forradalmasítja a divatipart, írja a pravda.ru.

A technológia forradalmasítja a divatipart
Lassan feleslegessé válnak a valódi modellek
Fotó: NorthFoto

Mesterséges intelligencia felhasználásával a cég azt tervezi, hogy híres modelljeinek virtuális duplumát hozza létre a költségek csökkentése és a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében.

Ez a kezdeményezés vegyes reakciókat vált ki. Egyrészt izgalmasnak tűnhet a redundánsnak tartott hajtások modelljeinek klónozása, másrészt viszont sok kérdést vet fel. A technológia lehetővé teheti a cég számára, hogy nagyobb léptékben futtasson reklámkampányokat, miközben megtakaríthatja a gyártási költségeket. Ugyanakkor megkérdőjelezi a modellkedés és más kapcsolódó szakmák, például a fotósok és stylistok jövőjét is.

Azonban igyekeznek megnyugtatni a közvéleményt, hangsúlyozva, hogy minden modell megtartja az irányítást virtuális megfelelője és az arculathoz fűződő jogok felett. A modellek kompenzációt kaphatnak minden olyan kampányért, amely digitális klónjukat használja, még akkor is, ha az versenytárs. A virtuális ikrek feletti ellenőrzés ígérete enyhít bizonyos aggályokon, de nem oldja meg az összes aggodalmat a technológia iparágra és a munkavállalók jogaira gyakorolt ​​hatásaival kapcsolatban.

A mesterséges intelligencia és a modellvirtualizáció szintén kérdéseket vet fel az ilyen innovációk etikáját illetően.

Az aggodalmak elsősorban a hagyományos filmezéshez kapcsolódó szakmák esetleges eltűnésével kapcsolatosak. Lehetséges, hogy a fotósok, sminkesek, fodrászok és stylistok munka nélkül maradnak, ha a reklámkampányok teljesen virtuálisak? Meg tudja-e találni a H&M az egyensúlyt az innováció és a munkahelyek megőrzése között ebben a gyorsan változó iparágban?

Kapcsolódó írásaink