Tech
A technológia forradalmasítja a divatipart
A virtuális modellek leválthatják a valódiakat

Mesterséges intelligencia felhasználásával a cég azt tervezi, hogy híres modelljeinek virtuális duplumát hozza létre a költségek csökkentése és a marketingkampányok hatékonyságának növelése érdekében.
Ez a kezdeményezés vegyes reakciókat vált ki. Egyrészt izgalmasnak tűnhet a redundánsnak tartott hajtások modelljeinek klónozása, másrészt viszont sok kérdést vet fel. A technológia lehetővé teheti a cég számára, hogy nagyobb léptékben futtasson reklámkampányokat, miközben megtakaríthatja a gyártási költségeket. Ugyanakkor megkérdőjelezi a modellkedés és más kapcsolódó szakmák, például a fotósok és stylistok jövőjét is.
Azonban igyekeznek megnyugtatni a közvéleményt, hangsúlyozva, hogy minden modell megtartja az irányítást virtuális megfelelője és az arculathoz fűződő jogok felett. A modellek kompenzációt kaphatnak minden olyan kampányért, amely digitális klónjukat használja, még akkor is, ha az versenytárs. A virtuális ikrek feletti ellenőrzés ígérete enyhít bizonyos aggályokon, de nem oldja meg az összes aggodalmat a technológia iparágra és a munkavállalók jogaira gyakorolt hatásaival kapcsolatban.
A mesterséges intelligencia és a modellvirtualizáció szintén kérdéseket vet fel az ilyen innovációk etikáját illetően.
Az aggodalmak elsősorban a hagyományos filmezéshez kapcsolódó szakmák esetleges eltűnésével kapcsolatosak. Lehetséges, hogy a fotósok, sminkesek, fodrászok és stylistok munka nélkül maradnak, ha a reklámkampányok teljesen virtuálisak? Meg tudja-e találni a H&M az egyensúlyt az innováció és a munkahelyek megőrzése között ebben a gyorsan változó iparágban?