Tech
Eltűnhetnek a politikai hirdetések az Instagramról és a Facebookról

A hírek szerint a brüsszeli döntéshozók olyan szabályokat iktatnának be, amelyek arra kötelezik a techóriásokat (mint a Meta és a Google), hogy nyilvánosságra hozzák a politikai hirdetésekkel kapcsolatos információikat, pl. azt, hogy azokért mennyit fizettek, ki állta a számlát, és hányan nézték meg azokat – számolt be a Liner.hu.
Ám a The Guardian és a Financial Times beszámolója alapján az erre vonatkozó javaslat aggodalmat keltett a Meta vezetői körében, mivel a politikai hirdetések fogalma széles látószöget takar, vagyis nehéz lenne ezeket a szabályokat betartani. Emiatt a Meta azt fontolgatja, hogy nem kéri a politikai kampányokra szánt, fizetett hirdetéseket, és így nem kerül szembe az uniós jogszabályokkal.
A portál szerint az EU-ban a politikai hirdetések betiltásáról szóló döntésnek nem feltétlenül lenne jelentős pénzügyi hatása, mivel a politikai hirdetések állítólag a vállalat bevételeinek viszonylag kis részét teszik ki.