Tech

A Facebook megfigyeli vásárlásainkat

Ha elhatározzuk, hogy elhagyjuk komfortzónánkat, és az online vásárlás helyett inkább ellátogatunk a kiválasztott üzletbe, akkor ne csodálkozzunk azon, ha netalántán a Facebook-hírfolyamunkat böngészve látjuk viszont az adott bolt hirdetéseit. Most azonban az is kiderült, hogyan figyeli meg a közösségi média-óriás a felhasználóinak vásárlásait - írja a DailyMail.

A Facebook megfigyeli vásárlásainkat
A közösségi média ezáltal célzott hirdetéseket tud küldeni a felhasználói számára az adott bolttal vagy termékkel kapcsolatban
Fotó: AFP / DENIS CHARLET

A Facebook számtalan üzletlánccal van partneri viszonyban - írja a DailyMail -, aminek köszönhetően a közösségi média-óriás adatokat kaphat a vásárlókról, amivel képes lesz hozzáférni az adott személy profiljához, hogy célzott hirdetéseket közvetítsen feléjük.

Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat már többen megosztották a Facebookon, vagy a Twitteren, volt olyan is, aki például arról számolt be, hogy egy bárban iszogatva, egy olyan sört próbált ki, amelyről addig még sohasem hallott, majd nem sokkal később megjelentek a hírfolyamában az adott márkával kapcsolatos reklámok, naponta több is.

Ezzel kapcsolatban többen azt állítják, hogy nem véletlen, hogy valaki hirdetéseket kap, ugyanis a Facebook, illetve a Google is tudhatja, hogy az adott illető hol volt helyileg, míg mások arról írtak, hogy kártyahasználat segíti a közösségi médiát abban, hogy lássa, a felhasználóik mire költik pénzüket.

A Business Insider nevű oldal odáig ment, hogy a Facebooktól érdeklődte meg, hogyan működik pontosan a procedúra, és mint tőlük kiderült, elsősorban az adott boltok gyűjtenek információkat vevőikről a vásárlás során. Ezt követően pedig, ha az üzlet szeretne célzott hirdetéseket küldeni a vásárlóik számára, akkor fizet a Facebooknak, valamint adatokat továbbít a számukra, amit ezután a közösségi média összeegyeztet a vevő profiljával. Ilyen információ lehet például a vásárló neve, emailcíme, telefonszáma, vagy éppen a születési dátuma.

Mindent egybevetve azonban a Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy megkímélje felhasználóit ezektől a célzott hirdetésektől. Ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy a közösségi média oldalán a Beállítások menüpontban, a Hirdetések, majd a Hirdetésekre vonatkozó beállítások feliratra kattintva kiválaszthatjuk „a partnerektől származó adatokon alapuló hirdetések”-nél a „nincs engedélyezve” lehetőséget.

Kapcsolódó írásaink