Sport
Teljes gázzal a jövőbe!
A felújítással a 21. századba lépett a Hungaroring

A mogyoródi aszfaltcsík épületeinek, kiszolgáló-létesítményeinek rekonstrukciója tavaly kezdődött, és bár a kétéves folyamatnak még csak a felénél tart a kivitelező, a leglátványosabb részek, a főépület és a főlelátó, valamint azok környékének a felújítása érezhetően sokat javított a komfortérzeten.
A paddockban közel kétszer annyi hely van, mint korábban, így bár már pénteken is sokan voltak a „színfalak mögötti” területen, ezúttal jobban eloszlott a tömeg, ami a versenyzők tetszését is elnyerte.
„Szerintem eddig sem mondhattunk, hogy rossz volt itt az infrastruktúra, viszont az új azért sokkal jobb, teljes mértékben F1-es színvonalú. Én eddig sem bántam azt, ami volt, nem vagyok finnyás, amúgy is megvan a saját szobám a csapat motorhome-jában. Viszont a rajongók és a vendéglátás szempontjából mindenképp jó dolog, és ez a legfontosabb” – mondta a világbajnoki pontversenyben második brit Lando Norris.
Honfitársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton arról beszélt a versenypálya közösségi oldalán, hogy amikor először belépett a paddockba, és meglátta, „sokkolta a látvány”.
„Gyönyörű az új épület. Talán tavaly már mondták, hogy felújítják az infrastruktúrát, de azóta erről megfeledkeztem. Igazán nagyszerű, mert ez a pálya pontosan ezt érdemli. Ez azon ikonikus pályák közé tartozik, amelyeknek még nagyon sokáig a versenynaptárban kell lennie” – jelentette ki a Ferrari versenyzője, míg a kétszeres vb-győztes spanyol Fernando Alonso arról beszélt, a Hungaroring „egy történelmi pálya lett modern köntösbe bújtatva”.
A szélesebb, nagyobb paddockban immár kényelmesen elférnek a csapatok és a drukkerek, valamint az istállók bázisainak számító motorhome-ok és a boxok között is van hely: eddig a főhadiszállások gyakorlatilag az épületből „nőttek ki”, mert csak így fértek el.
Megújult a főlelátó és a mögötte kialakított rendezvénytér is, így aztán – igaz, pénteken még közel sem volt telt ház, de – itt is megszűnt a korábbi nagy tömeg, és bár a büféknél, mosdóknál és az istállók relikviáit árusító helyeknél most is hosszú volt a várakozási idő, az emberek kényelmesen tudtak várni a sorukra.
A vendéglátóhelyek nagy része is modern, 21. századi környezetbe költözhetett: ezen a részen gyakorlatilag megszűnt az innen-onnan összeszedett padokról való árusítás, ami szintén vonzóbbá tette a szurkolók számára a szolgáltatásokat. Látványra a rendezvénytér is legalább kétszer akkora, mint korábban, és mosdóból is jóval több – és modernebb – tűnt elérhetőnek, mint egy évvel ezelőtt.
A szurkolók közül szinte minden megkérdezett, visszajáró drukker elégedetten nyilatkozott a változásokról, sokak számára a legnagyobb problémát ugyanakkor egyértelműen Hamilton téli csapatváltása okozta: a sok rajongója „megtartotta” korábbi együttese, a Mercedes relikviáit, ugyanakkor már vásárolt hozzá a Ferrari vörös színeiben pompázó sapkát, pólót, vagy egyéb kiegészítőt.
lA 40. Magyar Nagydíj Forma-1-es versenyprogramja 13.30-kor az első szabadedzéssel kezdődött.