Sport
A sportturizmus globális jelentősége
A turisztika világának egyik leggyorsabban fejlődő ágazata

Az államtitkár kiemelte, 2010 óta Magyarország kormánya valóban stratégiai ágazatként kezeli a sportot, és a sportszakmán túl fontos cél volt, hogy minél több nemzetközi sporteseményre kerüljön sor Magyarországon.
„Tulajdonképpen Magyarország már megrendezett egy nyári olimpiai játékokat, csak nem egy időben és egy helyen, hanem 15 év alatt több különböző helyszínen” – fogalmazott Schmidt Ádám. Hozzátette, ezek a nemzetközi versenyek mind segítették azt, hogy külföldi és belföldi turizmust generáljon a sport világa.
„Az atlétikai világbajnokság volt Magyarország történetének legnagyobb sporteseménye, kilenc nap alatt több mint 400 ezren látogattak el a helyszínre, a látogatók több mint fele, 270 ezer érdeklődő pedig külföldi volt. Ugyanakkor a marketingértékét is fontos hangsúlyozni az eseménynek, hiszen több mint egymilliárd ember követte a programokat, s volt olyan szakmai kimutatás, amely úgy becsülte, hogy a televíziós közvetítésnek köszönhetően 65 milliárd forintnyi reklámérték keletkezett” – mondta az államtitkár.
Schmidt Ádám arról is beszélt, hogy a versenysporton túlmenően a közösségi sportnak is nagy szerepet kell kapnia, ezen dolgoznak, és szeretnék ha a hazai kultúra részeként a sport megjelenne minél több kulturális eseményen.
„Idén először szerepel tematikus, konkrét elképzelésekkel a sport világa a Művészetek Völgyében, de ezen túlmenően készülünk olyan programokkal is, ahol egészségmegőrző aktivitásokkal és az egészséget érintő felmérőkkel állunk az egyébként a kulturális programok miatt odalátogató honfitársaink rendelkezésére” – emelte ki.