Sport

Megduplázta az előnyét Max Verstappen

Forma–1. A Red Bull kockázatos taktikája bevált, mindkét pilótájuk dobogós lett az Amerikai Nagydíjon

Az élen a párharc fokozódik, öt fordulóval a Forma–1-es idény vége előtt Max Verstappen 12 ponttal vezet a címvédő Lewis Hamilton előtt, és csapata, a Red Bull hátránya is már csak 23 pont az első Mercedesszel szemben.

Megduplázta az előnyét Max Verstappen
Hiába üldözte Hamilton Verstappent, nem tudta megelőzni
Fotó: AFP/Jared C. Tilton

A szabályváltoztatásoknak és a Red Bull fejlesztéseinek köszönhetően végre izgalmasak lettek a Forma–1 versenyei. Mert míg például öt éve a Mercedes 21 futamból 19-et megnyert, 337 pont különbséggel végzett az élen a Red Bull előtt, és csak az volt a kérdés, hogy melyik pilótája, Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton lesz a győztes, azóta a fölénye fokozatosan csökkent. De még 2019-ben és tavaly is Hamilton három fordulóval a vége előtt már címvédést ünnepelhetett.

A hétvégi Amerikai Nagydíjon is a német istálló volt az esélyesebb, és a rajt után Hamilton meg is előzte az élről induló riválisát, Max Verstappent, azonban a Red Bull a gumicserékkel kockáztatott, és a taktikája bevált. A 24 éves holland pilóta idei nyolcadik és pályafutása 18. futamgyőzelmét ünnepelhette, csapattársa, a mexikói Sergio Pérez pedig harmadik lett Hamilton mögött.

„Nem kezdődött számomra jól a futam, de a taktikánk bevált. Tudtuk, hogy ezen a pályán gyorsan kopnak a gumik, ezért nem volt biztos, hogy a korai kerékcserés stratégiánk beválik, de agresszívnak kellett lennünk. A hajrában kicsit csúszkáltam a magas sebességű kanyarokban, de természetesen nagyon boldog vagyok, amiért sikerült megtartanom az első helyet” – nyilatkozta Verstappen. A második gumicseréje után nyolc másodperces hátrányából Hamilton hetet lefaragott, de nem tudta megelőzni holland riválisát.

„Gratulálok Maxnak, nagyszerűen versenyzett. Nagyon kemény viadal volt, nagyon jól rajtoltam. Mindent beleadtam, de ők voltak fölényben ezen a hétvégén. Úgy látom, hogy elfogadták ezt a sportot itt, Amerikában, nagyon jó itt lenni, megtiszteltetés, és remélem, hogy több versenyünk is lesz az Egyesült Államokban. Bízom benne, hogy egyre több és több szurkoló látogat majd ki, mert látható, hogy mennyire lelkesek” – mondta Hamilton arra utalva, hogy sok tízezer néző volt az austini pályán. A Mercedes igazgatója, Toto Wolff is elismerte: „Szuper agresszív első kiállást vállalt a Red Bull, ez merész volt. Szerintem érdekes stratégiai játékot láthattunk. A végén azt hittük, hogy lesz még egy dobásunk. Abban a pillanatban azonban, ahogy közel kerülsz egy autóhoz, nehézzé válik az előzés.”

Idei nyolcadik győzelmével Verstappen megduplázta pontelőnyét az ebben a szezonban ötször első Hamiltonnal szemben, és a hátralévő öt verseny izgalmas folytatást ígér. A szakemberek szerint két olyan futam következik Mexikóban és Brazíliában, amelyeken a Red Bull lehet az esélyesebb. Különösen Mexikóvárosban, ahol a pálya 2000 méteres tengerszint feletti magasságban van, és a Red Bull motorpartnere, a Honda jobban képes kompenzálni a légkör oxigénhiányát, mint a Mercedes.

Kapcsolódó írásaink

Bottas, baki nélkül

ĀForma–1. A Red Bull mindkét pilótája a dobogón végzett a Török Nagydíjon, Max Verstappen visszaelőzte az összetettben a mérgelődő Lewis Hamiltont