Kultúra

A netflix kislányos-cicás sorozata október 23-tól a hazai mozikba is beköltözik

Táncolós-éneklős mozizás várja a legkisebbeket

A Nielsen közvéleménykutató mérése szerint a Netflixen a 11 évada futó Gabi babaháza a legnézettebb gyermekeknek szóló sorozat az idén, és most itt a moziváltozat! - írja közleményében az UIP Duna Film.

Az alkotók szerint ilymódon a közönség együtt énekeljen, tapsoljon, táncolhasson a moziban a szereplőkkel, és persze a többi nézővel.

A netflix kislányos-cicás sorozata október 23-tól a hazai mozikba is beköltözik
Jonesy, a cica a Gabi babaháza című filmből
Fotó: UPI media/Kayla Landrum

A Mancs őrjárat és a Spongyabob után újabb gyerekeknek készített tévésorozat költözött a nagyvászonra. A Gabi babaháza: A film a maga 32 millió dolláros költségvetésével nem nagy falat a gyártó DreamWorks Animationnek, hiszen például egy olyan produkció, mint a Shrek aktuális része akár 200 millióba is belekerülhet. Viszont ez a kis befektetés egy olyan átfogó stratégia része, amely hosszú távon komoly változást hoz a piacon, hívják fel a figyelmet iparági szakértők.

A Gabi babaháza című élőszereplős-animációs sorozat 2011-ben indult a Netflixen, eddig 11 évadot ért meg, most novemberben indul a tizenkettedik. Évadonként 6-10, egyenként 25 perces epizód látható. A Nielsen közvéleménykutató szerint idén ez volt a legnézettebb gyereksorozat a streamingszolgáltatón. Minden epizód úgy indul, hogy Gabi (Laila Lockhart Kraner) kibont egy kis csomagot, ezzel kezdődik a kaland.

A kislány animációs figurává változik, és a többi kiscicával együtt beleveti magát az események forgatagába. A műfaj szabályainak megfelelően Gabi időnként kiszól a gyerekközönségnek, és játszani hívja őket – ez a fogás a mozifilmben is megmaradt.

„Úgy éreztük, ez a franchise elérte azt a pontot, amikor már mozis eseményként is a közönség elé léphetünk vele – mondta Margie Cohn, a DreamWorks Animation (DWA) elnöke a CNBC-nek. – Olyan komplex moziélményt kínálunk, ahol a nézők együtt énekelhetnek, táncolhatnak, tapsolhatnak a szereplőkkel.”

A DWA lépése ezzel az aktuális trendhez csatlakozik. „Csak meg kell néznünk, hogy milyen erőteljes nagyvászon-kisképernyő szinergiák kezdtek működni mostanában – magyarázza Paul Dergarabedian, a Comscore médiaelemző cég vezetőelemzője. – Az egészet a K-pop démonvadászok indította el, példátlan sikert aratva, és még csak a folyamat elején vagyunk.”
A Gabi babaháza: A film várakozáson felül teljesített az első héten, összbevétele meghaladta a 21 millió dollárt. A Rottentomatoes kritikai portálon 82 (kritikusok), illetve 95 százalékon áll (közönségszavazatok).

Kapcsolódó írásaink