Kultúra
Így versenyeztek a jövő influenszerei a METU-n
Egyre nagyobb eltérés mutatkozik az egyetemi tananyag és a szakmai elvárások között

A versenyen részt vevő csapatok neves partnermárkák – többek között a Dreher 24, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság, a SPAR Régiók Kincsei és SPAR Borok, a Hell Energy, a DPD, a Rossmann és a Bookline – valós marketingkommunikációs kihívásaira készítettek közösségimédia-tartalmakat. A hallgatók TikTok-videókban, Instagram-posztokban és storykban mutathatták meg kreativitásukat.
A versenyzők három-hat fős csapatokban dolgoztak, egy-egy márka képviselőjével együttműködve. A márkák saját installációkkal, termékmintákkal és mentorálással is segítették a diákokat a tartalomgyártás során. A legjobb munkákat szakmai zsűri értékelte, amely a METU oktatóiból és az együttműködő partnerek szakembereiből állt.
A délután szakmai kerekasztal-beszélgetés zajlott olyan ismert iparági vezető szakemberek részvételével, mint Tollas Attila (SPAR, regionális beszerzési csoportvezető), Buza Laura (Rossmann, marketing kampány menedzser), Sápi Márton (Star Network értékesítési igazgató), Horváth Tímea (Hell, digitális marketing menedzser) és Székely Gigi (Star Network, TikTok-specialista, influenszer) akik betekintést adtak az influenszermarketing valós működésébe, kihívásaiba és jövőjébe. A résztvevők így első kézből kaphattak képet arról, milyen készségekre van szükségük, ha a jövőben influenszerként szeretnének dolgozni
A beszélgetés során szó esett többek között a reklámetikáról, az influenszerek hitelességéről és az együttműködések mögötti márkastratégiákról.
A METU Influmarketing Challenge Day célja, hogy a hallgatók valós iparági környezetben próbálják ki magukat, ezáltal hidat képezve az elméleti oktatás és a szakmai gyakorlat között. Az esemény ötletgazdája, Dér Cs. Dezső, a Marketing és Kommunikációtudományi Intézet vezetője hangsúlyozta:
„Egyre nagyobb eltérés mutatkozik az egyetemi tananyag és a szakmai elvárások között. A METU-n folyamatosan azon dolgozunk, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot.”
A nyertes csapatok nemcsak értékes visszajelzésekkel és szakmai díjakkal gazdagodtak, hanem személyes kapcsolatokkal is, amelyek a jövőbeni karrierjükben is kulcsszerepet játszhatnak.
„Kreatív és pörgős volt, fejlesztette a különböző készségeinket. Jó volt csapatban ötletelni, majd megnézni a jobbnál jobb munkákat!” – osztotta meg véleményét Nagy Alexandra, kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgató.
A METU Influmarketing Challenge Day rávilágított arra, hogy a marketingoktatás jövője a gyakorlati tapasztalaton és az élményalapú tanuláson alapul. Ez a verseny nem csupán a hallgatók szakmai fejlődését támogatja, hanem valódi kapcsolódási pontot teremt az egyetemi képzés és a piacvezető márkák között – így biztosítva az utánpótlás-nevelés új, hatékony irányát.