Kultúra

Bridget Jones, a káoszkirálynő újra szerelmes? + VIDEÓ

Filmkritika a széria legújabb darabjáról, amely a hazai mozikban február 13-tól látható

Olvasva az előzetes híradásokat, sokan tartottak attól, hogy az új Bridget Jones nem lesz olyan jó, mint az előzőek. Ki amiatt hitte ezt, hogy Bridget (Renée Zellweger) már jócskán túl van a virágkorán a filmben, és meg is özvegyült, ki azon aggódott, hogy nem lesz benne a Darcyt alakító Colin Firth, ki meg azon, hogy ebben a részben egy fiatal fiúval (Leo Woodall) jön össze a káoszkirálynő és utánozhatatlan életművész. Mindenkit meg kell hogy nyugtassunk, a történet jól sikerült, a halottnak hitt Daniel Cleaver (Hugh Grant) is visszatér benne, és nyugodtan megnézheti bárki a párjával Valentin-napon.

Bridget Jones, a káoszkirálynő újra szerelmes? + VIDEÓ
Renée Zellweger Bridget Jones szerepében és Roxster (Leo Goodall), a szépreményű szemétszállítási szaki
Fotó: UPI Media/Kayla Landrum

A korábbi Bridget Jones-filmek arra épültek, hogy kit válasszon a főhős, a szellemes és szórakoztató, de felnőni képtelen Danielt, vagy a sokszor unalmas, de megbízható és strapabíró Marc Darcyt.

Azzal, hogy egyikük meghalt, és a másikról is úgy lehetett tudni, hogy katasztrófa áldozata lett, véget ért a történet zárt rendszerben játszódó része, ahogy egyébként a világban is olyan utakra lépünk a sorsunkat alakítva, amelyek nem már kiszámítható mezsgyén haladnak, hanem váratlan dolgokban váratlan, sőt akár példátlan döntéseket hozunk, és azzal is meg tudjuk lepni magunkat, hogy a döntéseink révén kiket találunk magunk mellett.

Bár néhány saját, korábbi Bridget Jones-filmekből származó klisét nem gondoltak újra a mostani rész alkotói, pedig jó lett volna, de ezt az újmódi furcsán haladást sikerült megragadniuk.

A Bridget Jones-filmek egyik védjegye, hogy a tabutémákban kikacsintgatnak a néző komfortzónáján túlra, de mindig tudják, hol van az a pont, ameddig a határsértés csak izgalomfokozó fűszer, és senkinek nem lesz tőle baja.

A mostani rész is ilyen, Bridget Jones négy éve özvegy, az imádott Darcyt ugyanis megölték az egyik küldetése során, és most Bridgetnek 47 évesen egyedül kell felnevelnie a két gyermekét, miközben egyáltalán nincs túl a gyászon sem ő, sem a kisfia.

Bridget Jones (Renée Zellweger) kisfia kémiatanárával  (Chiwetel Ejiofor) az osztálykiránduláson
Bridget Jones (Renée Zellweger) kisfia kémiatanárával (Chiwetel Ejiofor) az osztálykiránduláson
Fotó: UPI Media/Kayla Landrum

Bridget visszamegy tévés producernek, és közben megismerkedik Roxsterrel (Leo Woodall), aki egyetemista, és biokémikusként szemétgazdálkodásból fog diplomázni, Bridget meg nagyon tud szemetet és koszt produkálni. Egyszóval összepasszolnak, és jó hatással vannak egymásra, csak éppen nem kicsi a korkülönbség.

Daniel Cleaver pimasz humorával és hajmeresztő nőügyeivel újra feltűnik a színen, hozza a szokásos formáját, és még barátként meg babysitterként is számíthat rá Bridget, sőt Bridget kislánya, Mabel is, akinek a nyusziját habozás nélkül feleségül veszi. Még azt is megtudjuk, hogy egy ilyen kópéval mi lesz, ha miután mindenkit átejtett, egyszer csak megöregszik.

Darcy is felbukkan, de már csak mint emlék.

Bridget határozottan jobban van, amikor Billy, a kilencéves kisfia még mindig nem találja a helyét, hiányzik neki az apja, és Bridget szépen rájön, hogy Billy nem nőhet fel apa nélkül.

Bridget szertelenségét, rendetlenségét, pocsék konyhai produkcióit, amíg együtt voltak, Daniel Cleaver humorral kezelte, és tényleg Darcy is mindent eltűrt tőle, mert nagyon szerette, de vajon találhat-e akár még olyan férfit is, aki mellett megnyugszik, és megtalálja magában a rendet?

Hiszen annak, hogy telik velünk az idő, az is lehet az értelme, hogy tanulunk, fejlődünk, jobban tudunk szeretni, békét és végre igazán hozzánk passzoló embereket találhatunk, amíg még lehet.

Objektum doboz

Ezt a történetet már nem a két férfi közötti hezitálások viszik előre, mint a korábbiakat, hanem Bridget belső igényei és tudatos döntései.

Ehhez is kell némi bátorság az alkotók részéről, hiszen az idők változásán, meg a szép, kerek történetek elmúlásán szomorkodó néző könnyen leveri a bánatát a filmkészítőkön.

A történet éppen ezért nagyszerű, ahogy az előző három részben is, csak máshogy. Számíthatunk néhány nem várt fordulatra, a humora is megbízható, talán csak Renée Zellweger alakítása, pontosabban grimaszolása zavaró.

Tényleg elkezdenek ebben a korban külön életet élni a női arc egyes részei, megereszkedik a szemhéj, a száj önkéntelenül csücsörít időnként, de a színésznő ennek a kellemetlenségnek az ábrázolását teljesen feleslegesen vitte túlzásba.

Jó kontraszt, bátorságra is vall, hogy miközben manapság mindenki mindenáron gyönyörű és fiatal akar lenni, a filmben ráncokat, ősz tincseket, elmosódó arcvonásokat látunk egészen közelről, de azt, hogy ez kellemetlen a főhős számára, egy-két grimaszolós képsorból is megérti mindenki.

A történet sodra azért átsegít az apróbb hibákon, egészében megbízható szórakozást nyújt a számos Oscar-díjas színészt felvonultató legújabb Bridget Jones-film.

Bridget Jones: Bolondulásig – Bridget Jones: Mad About the Boy – 2025

Angol–amerikai romantikus filmvígjáték – 118’

Rendezte: Michael Morris

10/8

Kapcsolódó írásaink