Kultúra

MDDÜ: Mintegy négyezren vettek részt a Budapest Central European Fashion Week rendezvényein

24 márka legújabb darabjait láthatta a közönség

Mintegy négyezer látogatót vonzott a tizedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) - közölte a szervező Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) pénteken az MTI-vel.

MDDÜ: Mintegy négyezren vettek részt a Budapest Central European Fashion Week rendezvényein
Divat & Design Fesztivál 2022
Fotó: Facebook

Mint felidézték, az augusztus 29. és szeptember 4. között megrendezett divathét központi eseményén a Szépművészeti Múzeumban több mint kétezer érdeklődő tekintette meg a legfrissebb tavasz–nyári trendeket.

Összesen 24 márka legújabb darabjait láthatta a közönség, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát.

Mint írták, a stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat az érdeklődők.

„Akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szatén estélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán show-kat, ugyanakkor a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak” – számoltak be a szervezők.

Az esemény harminc kiegészítő programmal várta az érdeklődőket városszerte.

A divathéten részt vettek az olasz L'OFFICIEL, a brit Forbes, a New York-i The Cut és az ukrán VOGUE szerkesztői is. A divatbemutatók első soraiban pedig olyan nemzetközi influencerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia stylist, Loicka Grace.

„A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel többéves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt” – idézte a közlemény Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettesét.

A divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az ügynökség Facebook- és TikTok-felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66 ezer embert vonzott. A BCEFW közösségimédia-tartalmai a két nap alatt több mint 600 ezer felhasználót értek el.

Az MDDÜ a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, csaknem 2,3 millió forinttal ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezetet támogatja, amely a befolyó összeget az ukránokat segítő programjára fordítja.

A tervezők kollekciói megtalálhatóak a BCEFW honlapján (www.bcefw.com).

Kapcsolódó írásaink