Kultúra

Magyar tervezők legújabb tavaszi-nyári kollekciói a Szépművészeti Múzeumban

A divathetet szervező ügynökség a nemzetközi piacon sikeressé kívánja tenni a magyar designerek munkáit

A jubileumi 10.  Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW) augusztus 29. és szeptember 4. között több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói tekinthetők  meg a Szépművészeti Múzeumban. A jegyértékesítésből befolyt összeget az Ökumenikus Segélyszervezet ukránok segítésére fordítja.

Magyar tervezők legújabb tavaszi-nyári kollekciói a Szépművészeti Múzeumban
A divathetet szervező Magyar Divat&Design Ügynökség vezérigazgatója: Jakab Zsófia (j) és vezérigazgató-helyettese: Forintos-Szűcs Anita
Fotó: HFDA/Soós Bertalan

A divathetet rendező Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.

Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).
„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat- és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást” – tette hozzá Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A budapesti divathét elmúlt kilenc szezonja számos eredményt ért el: csaknem húszezer helyszíni látogatót vonzottak azok a rendezvények,  amelyek keretében kétszázhúsz modellel közel kétszáz bemutatót rendezett meg az ügynökség. Az öt év során százharminc divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, melyet csak az utóbbi két szezonban több mint 1,5 millió TikTok-videómegtekintés kísért, az Instagrammon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.

A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban. Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni.

A Szépművészeti Múzeum üzleti rendezvényeit összefogó Museumevents csapatával létrejött együttműködés is egy nagyszerű lehetőség a meglévő  kulturális kapcsolódások tudatos kiaknázására és további építésére, hiszen a hazai turisztikai vonzerő fejlesztése, a magyar designban és hazai márkákban rejlő kreativitás támogatása közös cél.

„Büszkék vagyunk, hogy immár tizedik alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Weeket, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Az MDDÜ szívügyének tekinti a hazai és régiós tervezők támogatását, így a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre.

A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Weekkel. Az augusztus 29. és szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül tizenöt magyar és két lengyel tervező mellett kiemelt szerepben hét ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá hét kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.

A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján.
Az Ügynökség az előző évekhez hasonlóan ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, melyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.

Kapcsolódó írásaink