Kultúra

Kilenc magyar márka mutatkozhatott be a Milano Fashion Weeken

Február 23. és március 1. között került sor a 2021/2022-es őszi-téli kollekciók bemutatására a 64. alkalommal megrendezett Milano Fashion Weeken. A Camera Nazionale della Moda Italiana és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, nemzetközi mentorprogramjának résztvevő márkái egy élőben közvetített runway show, valamint egy online kiállítás formájában kaptak lehetőséget legújabb alkotásaik megjelenítésére. Az eseményen már rutinosnak számító ABODI, Cukovy és Elysian a nemzetközi mentorprogram utógondozott márkáiként léptek kifutóra, mellettük találkozhattak az érdeklődők a Kata Szegedi, MERO, THEFOUR és ZIA Budapest alkotásaival.

Kilenc magyar márka mutatkozhatott be a Milano Fashion Weeken
Kilenc magyar márka is megmuthatta kollekcióját a Milan Fashion Weeken
Fotó: AFP/MIGUEL MEDINA

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda Italiana közötti szakmai partnerség egészen 2018 augusztusáig nyúlik vissza, amikor a felek stratégiai megállapodást kötöttek egymással, hogy együttesen segítsék a magyar divatipari szereplők nemzetközi piacokra való belépését. Ennek részeként hozták létre a nemzetközi mentorprogramot, amely immáron számos hazai márkát támogatott országhatáron túli terveik megvalósításában. A program sikerének legfőbb mutatója, hogy a mentorprogramot elvégzett divattervezők egytől-egyik pozitív változásokat tapasztaltak exporttevékenységük területén és bizonyítottan megállják helyüket a nemzetközi piacon is.

A nemzetközi mentorprogram legmeghatározóbb pontja a Milano Fashion Weeken való szereplés, amely számos mentorált számára hozta már meg a várva várt áttörést. A nemzetközi piacra való belépéshez nélkülözhetetlen, hogy egy márka több szezonon keresztül is jelen legyen a divat nemzetközi vérkeringésében – a Milano Fashion Weeken való szerepléssel biztosított az intenzív láthatóság a feltörekvő márkáknak, amely egy kiváló lehetőség a későbbi sikerekhez.

Az Olaszország egyes területein hatályban lévő korlátozások, valamint a divathéten dolgozók biztonsága miatt az MFW szervezői idén az online megvalósítás mellett döntöttek, így az eseményen megjelenő hét magyar márka – az ABODI, Cukovy, Elysian, Kata Szegedi, MERO, THEFOUR és ZIA Budapest – élőben közvetített catwalk videók segítségével mutatkozhatott be a nagyközönség és a szakma előtt, ALMA és NINI pedig az eseményre készített digitális tartalmaikkal csatlakoztak hozzájuk a Milano Fashion Week oldalán.

„Rendkívül nagy öröm számunkra, hogy ezekben a kihívásokkal teli időszakokban is – ugyan nem szokványos formában - de részt vehettünk a Milano Fashion Weeken és nemzetközi kifutókon szemlélhetjük a magyar tervezők fejlődését, amelyet a CNMI-vel közös nemzetközi mentorprogramunknak köszönhetünk. A Milan Fashion Weeken készülő videós és képi tartalmak az esemény hivatalos oldalán lesznek megtekinthetőek, így a buyereken (vevőkön) kívül az influencerek, újságírók és divatrajongók is megismerhetik a legújabb kollekciókat. A márkák korábbi alkotásait pedig akár már most megvásárolhatják, a decemberben indult Budapest Select Concept Store webshopból" – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

Az esemény az ötödik alkalom, hogy a Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Select ernyőmárka alatt vonultat fel magyar márkákat a milánói divathéten. Az ügynökség az ernyőmárkával kíván látványosabb megjelenést biztosítani a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményt megtekintő buyerekben. A Budapest Select fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a külföldi szereplések alkalmával. A konzisztens megjelenésnek köszönhetően a Milano Fashion Week szakmai közössége már tudatosan keresi a magyar brandek kollekcióit az eseményen. A Budapest Select márkanév alatt 2020 decemberében egy kizárólag magyar tervezőket felvonultató webshopot is létrehozott a Magyar Divat & Design Ügynökség, hogy értékesítési platformot, valamint hazai és nemzetközi megjelenési lehetőséget biztosítson a magyar brandeknek.

Kapcsolódó írásaink