Kultúra

Divat a Bálna gyomrában

Több mint 40 magyar és nemzetközi márka kollekciója mutatkozott be a Budapest Central European Fashion Weeken péntektől vasárnapig Budapesten, a bemutatóknak a Bálna Budapest és a Tesla Budapest Kulturális Központ adott helyet.

Divat a Bálna gyomrában
Több mint negyven magyar és nemzetközi márka kollekciója mutatkozott be a Budapest Central European Fashion Weeken
Fotó: BCEFW Facebook

A magyar és nemzetközi szakma elismert képviselőivel, Budapest Fashion & Tech Summit konferenciával és a divattal kapcsolatos kísérő rendezvényekkel is várták az érdeklődőket az eseményen, amelyen a tervezők a 2020-as tavaszi-nyári kollekciójukat mutatják be - mondta el Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség divatigazgatója.

Hangsúlyozta: a régió egyik meghatározó divateseményét idén negyedik alkalommal rendezték meg. Pénteken a belvárosi Tesla Budapest Kulturális Központ adott otthont a olasz, ukrán és brit tervezők divatbemutatóinak és a Young Talents Shownak, valamint két magyar dizájner, Varga Viktor és a Cako márka is itt mutatkozott be.

Objektum doboz

Szombaton tíz, míg vasárnap kilenc magyar márka vonultatta fel jövő évi, tavaszi kreációit a Bálna Budapestben, a fiatal tervezők közül pedig Szegedi Kata csatlakozhatott az idei bemutatókhoz - tette hozzá.  

Forintos-Szűcs Anita elmondta azt is, hogy az Olasz Divat Nemzeti Intézete (Camera Nazionale della Moda Italiana) is jelent volt az idei rendezvényen. Az ügynökség hároméves stratégiai megállapodást kötött a szervezettel, amely a milánói divathét főszervezője is egyben. A szakmai együttműködés keretében hét magyar márkának tartanak másfél éve workshopokat Észak-Olaszország legnagyobb városában, a márkák képviselői emellett minden évben részt vehetnek a Milan Fashion Weeken is. Az együttműködés része, hogy a különféle nemzetek tervezői is megjelenhessenek a magyar piacon.

Objektum doboz

Az igazgató kiemelte, hogy 60-80 nemzetközi influencer, média, bemutatóterem képviselői és viszonteladók kaptak meghívást a budapesti divathétre, amelynek elsődleges célja, hogy a magyar márkákat segítsék a nemzetközi piacon való megjelenésben.

Kapcsolódó írásaink

Divatból hulladék

ĀA nemzetközileg elismert tervezők a divatipar olcsó és elérhető darabjaival képtelenek felvenni a versenyt, a tömegtermékek a legtöbb esetben viszont hulladéktárolóba kerülnek

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom