Külföld

Modern akkumulátor-újrahasznosító üzemet épít egy szlovén vállalat Alsózsolcán

Fontosnak nevezte a környezet tehermentesítését, és aláhúzta, hogy az erre vonatkozó technológia megszületett

A világ legmodernebb technológiájú akkumulátor-újrahasznosító üzemét építi meg a szlovén Andrada-csoport Alsózsolcán, tízmilliárd forintnyi értékével ez minden idők legnagyobb szlovén beruházása Magyarországon – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szlovéniában.

Modern akkumulátor-újrahasznosító üzemet épít egy szlovén vállalat Alsózsolcán
Szijjártó: Modern akkumulátor-újrahasznosító üzemet épít egy szlovén vállalat Alsózsolcán
Fotó: Facebook/Szijjártó Péter

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető rámutatott: „Ezzel biztosítani tudjuk azt, hogy az elektromosakkumulátor-gyártás teljes egészében környezetterhelés nélkül megy végbe, és hogy az elektromos akkumulátorok újrahasznosítása is így már biztosított lesz.”

Továbbá kitért arra is, hogy az Andrada-csoport a magyarországi környezetvédelmi szabályoknál négyszer szigorúbb előírásokat tart önmagára nézve kötelezőnek.

Szijjártó Péter fontosnak nevezte a környezet tehermentesítését, és aláhúzta, hogy az erre vonatkozó technológia megszületett, mégpedig Szlovéniában, ahol az Andrada a világ legmodernebb módszerét dolgozta ki, amellyel az elektromos akkumulátorgyártás teljes mértékben „körkörössé” tehető, így a környezetet maximálisan meg lehet óvni a hulladékképződéstől.

„Jó hír, hogy ez a szlovén vállalat úgy döntött, hogy az elektromos akkumulátorok újrahasznosításához szükséges és a környezet védelmét biztosító technológiára alapuló első beruházását Magyarországon hajtja végre” – közölte.

Tájékoztatása szerint a cég ezzel a tízmilliárd forint értékű beruházással évi tízezer tonna akkumulátort lesz képes újrahasznosítani Alsózsolcán. A kormány a projektet 4,7 milliárd forinttal támogatja, ezáltal hozzájárulva kétszáz új munkahely létrehozásához.

A miniszter emellett emlékeztetett arra, hogy a világ autóipara forradalmi átalakuláson megy keresztül, s ez az elektromos átállás részben politikai döntések következménye, részben pedig környezetvédelmi szükségszerűség.

Ezzel kapcsolatban figyelmeztetett, hogy a globális károsanyag-kibocsátás nagyjából 17-20 százaléka a közúti közlekedésből származik.

„Ha a világ autóiparát nem tudjuk átállítani elektromos alapokra, akkor a környezetvédelmi céljainkat képtelenek leszünk elérni az elkövetkezendő években” – hangsúlyozta.

„Magyarország az elektromos autóipari átállásnak egy éllovasa világszinten is” – tette hozzá.

Végül aláhúzta, hogy hazánk hamarosan a világ második legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója lesz, elsősorban a nagy keleti beruházások nyomán.

„Ez egy nagyon fontos biztosítéka annak, hogy a magyar gazdaságot a következő nagyon nehéz időkben is növekedési pályán tudjuk tartani és meg tudjuk védeni a munkahelyeket” – fogalmazott.

Kapcsolódó írásaink