Külföld
Így nyerné vissza Biden a spanyol ajkúak szavazatát
A spanyol anyanyelvű lakosok a felnőtt amerikai társadalom mintegy 10 százalékát teszik ki

Joe Biden amerikai elnök a múlt héten bejelentette újrázását a 2024-es választáson. Jelöltségét azonban – a NORC társadalomkutató intézet által készített közvélemény-kutatás szerint – az amerikai társadalom egészét tekintve a választók 73 százaléka áprilisban nem támogatta.
Biden mindemellett egy olyan időszak elé néz, amelyben az is kérdéses lehet, hogy vajon képes lesz-e a soron következő választásra a szavazók demokraták számára fontos csoportjait maga mögé állítani, ugyanis támogatottsága tavaly óta visszaesett, egyes közvélemény-kutatások a spanyol ajkúak körében pedig 30 százalékpontos csökkenést mértek.
Habár a Biden-kormányzat kevesebb mint egy hete indította el a kampányát, egyes felmérések szerint a regisztrált spanyol ajkú választók többségének negatív benyomásai vannak a demokrata elnökről. A Quinnipiac közvélemény-kutató központ legutóbbi három, spanyol ajkú szavazók körében végzett felméréseiben átlagosan 35 százalékos támogatottságot mért, amely megközelíti a fehér szavazók esetében mért eredményt, amely ugyanebben az időszakban 36 százalékon állt.
A spanyol ajkúak csoportjában előbb említett adatok meredek visszaesést mutatnak a 2022-es félidős választásokat követően az UnidosUS – latin-amerikai nonprofit érdekképviseleti szervezet – által készített átfogó felméréshez képest. A korábbi kutatás szerint ugyanis Bident akkor még a spanyol ajkúak 64 százaléka támogatta, szemben a fehér szavazók 42 százalékával.
Azonban a népszerűség nem minden esetben egyezik meg a szavazati aránnyal – jegyezte meg a Politico.
A lap kiemelte, a félidős választások időszakában a spanyol ajkú szavazók Arizonában és Nevadában hozzásegítették a demokratákat ahhoz, hogy a szenátusban többséget érjenek el, ugyanis a párt akkor arra összpontosított, hogy minél több választóhoz eljusson, továbbá a spanyol nyelvű hirdetésekre fordított kiadásaikat is növelték. A spanyol ajkú lakosok ugyanis az Egyesült Államok második legnagyobb szavazócsoportjának minősülnek, ezáltal szavazataik megnyerése mérvadó lehet a kulcsfontosságú államokban.
A spanyol anyanyelvű lakosok a felnőtt amerikai társadalom mintegy 10 százalékát teszik ki, és jelentős népességgel rendelkeznek néhány csatatérállamban, többek között Arizonában és Nevadában, két olyan államban, amely potenciálisan kulcsfontosságú lehet Biden újraválasztási kampánya szempontjából.
A spanyol ajkúak mindemellett nagyobb valószínűséggel támogatják a demokrata jelölteket, mint a többnyire az angolul beszélő szavazók, akik általában kevésbé motiváltak arra, hogy elmenjenek szavazni.
Biden korábbi kampányát számos bírálat érte, amiért nem fordított elég figyelmet és erőforrást a spanyol ajkú közösség bevonására, továbbá inkább a fehér és afroamerikai szavazókra támaszkodott. Ennek egyik következménye volt az is, hogy a kampányban régóta részt vevő egyik tisztviselő is távozott kampányából, aki a spanyol ajkú csoportokkal való kapcsolattartásért felelt – mutatott rá a Politico.
„A demokrata párt stratégiájának Biden gazdaságpolitikájának népszerűsítésére kell összpontosítania, amely a latinó szavazók körében a legfontosabb kérdésnek minősül” – fogalmazott Janet Murguía, az UnidosUS elnöke.
Joe Biden továbbá áprilisban jelentette be, hogy Julie Chávez Rodríguez lesz a kampánymenedzsere, akivel feltételezhetően az amerikai elnök szintén a spanyol ajkú közösséget szeretné megszólítani.
„Ez önmagában azonban még nem győzi meg a latinó szavazókat, hogy Biden elnök újraválasztására voksoljanak. Több tartalomra van szükségünk, és olyan döntésekről kell beszélniük, amelyek ténylegesen megváltoztatták az emberek anyagi körülményeit” – mondta Mayra López-Zuniga, aki a Mijente elnevezésű szervezet politikai stratégájával foglalkozik.
Joe Biden múlt héten indította el kampányoldalát, amelynek spanyol nyelvű változata is elérhető, azonban a szöveg számos nyelvtani hibát is tartalmazott, amelyet azóta többször is javítottak. Ebből is látható, hogy még a nagy kampányokat folytató pártoknak a közelmúltban is nehézséget okozott a spanyol ajkú választókkal való megfelelő kapcsolattartás – tette hozzá a Politico alapján a portál.