Külföld

Nem nagyon készültek szellemes autóreklámok az idei Super Bowlra

A legtöbb autógyártó nem készül külön reklámot bemutatni

A Super Bowl egyet jelent a direkt erre az alkalomra készített klipekkel, amiben hollywoodi sztárok is szerepet kapnak, de az idei meccs szünetében nem igazán lesznek autóreklámok – írta a Player.hu.

Nem nagyon készültek szellemes autóreklámok az idei Super Bowlra
A General Motors idén Will Ferrellel elektromos autókat vitt a Netflix népszerű sorozataiba
Fotó: Player

Ha szereted az amerikai focit, akkor egyértelmű, hogy miért várod ébren a Super Bowlt, de ha hidegen hagy a tojáslabdás sport, mert például az autók jobban érdekelnek, akkor is érdekes lehet számodra a döntő, a nagy autógyártók ugyanis a meccs idejére szokták időzíteni azokat a reklámokat, amikről utána egy ideig beszélünk.

A General Motors például idén Will Ferrellel elektromos autókat vitt a Netflix népszerű sorozataiba, legyen az akár kosztümös vagy zombis film:

Objektum doboz

Az idei Super Bowl azonban más lesz ebből a szempontból, hiszen a legtöbb autógyártó nem készül külön reklámot bemutatni.

A döntő szünetében mindössze négy márka, a GM, a Jeep, a Kia és a Ram adja le a klipjét, és ebben az évben távol maradnak olyan rendszeres szereplők, mint a Ford, a Hyundai, a Toyota és a Volkswagen. A Kia a hős apát mutatja be, aki azonnal rohan az otthon felejtett cumiért, a Ram egy szellemesen kétértelmű reklámmal vezeti be az első elektromos autóját, a Jeep pedig táncoló állatokkal készült idén.

Objektum doboz

Objektum doboz

Objektum doboz

A nagy autógyártók azért mondták le az idei szereplést, hogy minden erőforrásukkal az elektromos járművek fejlesztésére összpontosíthassanak

– írja a CNBC. Az idei meccsre egy harminc másodperces szpot ára 6,5 millió dollár volt, és ebben még nincs benne a klip forgatásának gyakran további dollármilliókat felemésztő költsége.

A döntésben szerepet játszott az is, hogy a chiphiány miatt megcsappant az autógyártók bevétele, ezért szorosabbra húzták a reklámkiadásaikat. Az elmúlt évben még az autógyártók költöttek a legtöbbet a Super Bowlra, összesen 99 millió dollárt, idén ennek talán a kétharmadát sem éri majd el a márkák összes költése.

Ha nem is szereted a reklámokat, abban azért egyetérthetsz velünk, hogy a Super Bowlra minden márka megerőlteti a fantáziáját, és gyakran olyan kreatív klipekkel álltak elő, amelyek évek múltán is emlékezetesek maradnak. Hogy mást ne mondjunk, a Darth Vadernek öltöző kisfiúval forgatott Volkswagen-reklám már tizenkét éves, és még mindig mosolygunk rajta.

Objektum doboz

Kapcsolódó írásaink