Külföld
Nem nagyon készültek szellemes autóreklámok az idei Super Bowlra
A legtöbb autógyártó nem készül külön reklámot bemutatni

Ha szereted az amerikai focit, akkor egyértelmű, hogy miért várod ébren a Super Bowlt, de ha hidegen hagy a tojáslabdás sport, mert például az autók jobban érdekelnek, akkor is érdekes lehet számodra a döntő, a nagy autógyártók ugyanis a meccs idejére szokták időzíteni azokat a reklámokat, amikről utána egy ideig beszélünk.
A General Motors például idén Will Ferrellel elektromos autókat vitt a Netflix népszerű sorozataiba, legyen az akár kosztümös vagy zombis film:
Az idei Super Bowl azonban más lesz ebből a szempontból, hiszen a legtöbb autógyártó nem készül külön reklámot bemutatni.
A döntő szünetében mindössze négy márka, a GM, a Jeep, a Kia és a Ram adja le a klipjét, és ebben az évben távol maradnak olyan rendszeres szereplők, mint a Ford, a Hyundai, a Toyota és a Volkswagen. A Kia a hős apát mutatja be, aki azonnal rohan az otthon felejtett cumiért, a Ram egy szellemesen kétértelmű reklámmal vezeti be az első elektromos autóját, a Jeep pedig táncoló állatokkal készült idén.
A nagy autógyártók azért mondták le az idei szereplést, hogy minden erőforrásukkal az elektromos járművek fejlesztésére összpontosíthassanak
– írja a CNBC. Az idei meccsre egy harminc másodperces szpot ára 6,5 millió dollár volt, és ebben még nincs benne a klip forgatásának gyakran további dollármilliókat felemésztő költsége.
A döntésben szerepet játszott az is, hogy a chiphiány miatt megcsappant az autógyártók bevétele, ezért szorosabbra húzták a reklámkiadásaikat. Az elmúlt évben még az autógyártók költöttek a legtöbbet a Super Bowlra, összesen 99 millió dollárt, idén ennek talán a kétharmadát sem éri majd el a márkák összes költése.
Ha nem is szereted a reklámokat, abban azért egyetérthetsz velünk, hogy a Super Bowlra minden márka megerőlteti a fantáziáját, és gyakran olyan kreatív klipekkel álltak elő, amelyek évek múltán is emlékezetesek maradnak. Hogy mást ne mondjunk, a Darth Vadernek öltöző kisfiúval forgatott Volkswagen-reklám már tizenkét éves, és még mindig mosolygunk rajta.