Külföld

Németország nem támogatja a belső égésű motorok EU-s kivezetését

Németország nem támogatja, hogy az Európai Unióban határidőt vezessenek be a belső égésű motorral hajtott új járművek értékesítésének beszüntetésére - jelentette be Christian Lindner pénzügyminiszter kedden Berlinben.

Németország nem támogatja a belső égésű motorok EU-s kivezetését
Képünk illusztráció
Fotó: Pexels

A miniszter a német iparvállalatok szövetségének (BDI) éves tanácskozásán elmondta, hogy pártja, a szociáldemokratákkal (SPD) és a Zöldekkel kormányzó liberális Szabad Demokrata Párt (FDP) elutasítja a belső égésű motorok „de facto betiltását”, ezért az országot az EU-ban képviselő szövetségi kormány nem tudja támogatni az erről szóló uniós jogszabályjavaslatot.

A piacgazdaságot a „technológiai nyitottság” élteti, és ezt az elvet nem szabad feladni, egy mégoly „nemes cél” érdekében sem - mondta a miniszter, hozzátéve, hogy az ökológiailag fenntartható gazdaság kialakítása eleve hatalmas feladat, és nem szabad még nehezebbé tenni egy lehetséges technológia kizárásával.

Aláhúzta: nem lehet előre tudni, hogy kínálkoznak-e majd olyan megoldások, például a szintetikus üzemanyagok területén, amelyekkel ma még senki sem számol, az viszont biztos, hogy Németországban és az EU-ban nem fejlesztik tovább a belső égésű motorokat, ha megtiltják az ilyen technológiával működő járművek forgalmazását.

Hozzátette: azzal is számolni kell, hogy egész térségek vannak a világon, amelyeken a természeti és infrastrukturális adottságok miatt még évtizedekig nem lehet elterjeszteni az elektromobilitást, vagyis továbbra is szükség lesz belső égésű motorral hajtott járművekre.

Az Európai Parlament egy június elején hozott döntésével kezdeményezte, hogy módosítsák a testület és az uniós jogalkotás tagállami kormányokat összefogó szerve, az Európai Unió Tanácsának közös rendeletét a személygépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási szabályokról, méghozzá úgy, hogy 2035-től csak zéró károsanyag-kibocsátású új járművek kerülhessenek forgalomba.

Az FDP értelmezése szerint ez a kezdeményezés irányul a belső égésű motorok betiltására. A rendeletet csak a tanács hozzájárulásával lehet módosítani.

Kapcsolódó írásaink

Karikó Katalin kapta az Európai Feltalálói Díjat

ĀA tudós az elismerést több mint négy évtizedes munkásságáért, és főként a módosított mRNS-sel kapcsolatos kutatómunkájáért érdemelte ki, amellyel utat nyitott a Covid-járvány megfékezését elősegítő vakcinák kifejlesztésében

Bődületes baloldali képmutatás

ĀA háborús infláció idején nem egy újabb adóra van szüksége a magyar családoknak – mondta Dömötör Csaba a dugódíjról – A baloldal korábban is megszorításpárti és adóemelés-mániás volt, és nincs az a kétharmados vereség, ami ettől eltéríthetné önöket