Külföld

A hazai baloldali médiában is nagy befolyással bír a Soros-hálózat

Lelepleződés

 „Soros György bizalmasai rajta tartják a kezüket a hazai balliberális sajtó egy részén is” – vonták le a következtetést a Magyar Nemzet hétvégi cikkében a Soros György hálózatába tartozó szereplőktől kiszivárgott anyagok alapján.

A hazai baloldali médiában is nagy befolyással bír a Soros-hálózat
Fotó: AFP/APA/Georg Hochmuth

Emlékeztettek, a közelmúltban megjelentetett interjúkban a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) korábbi igazgatója, Andrej Nosko őszintén beszélt arról, hogy „milyen mélységben szövi át a nemzetközi balliberális médiát a tőzsdespekuláns hálózata”, például arról is beszámolt, hogy ő maga is „felbérelt” többször újságírókat egy-egy hónapra.

A Magyar Nemzet arról írt, hogy a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt.-ben két külföldi személy is található, Marie Nemcova és Valer Kot, akik prominens alakjai a Media Development Investment Fundnak (MDIF). „Az MDIF egy New York-i székhelyű, nonprofit befektetési alap, amely az egyik legfőbb védelmezője a »független« – vagyis a Soros-hálózat véleményét közvetítő – médiának az olyan országokban, ahol szerintük a szabad és független média fenyegetés alatt áll” – írták.

„Ez a szervezet finanszírozza a 444.hu működését, az alapot pedig hatalmas összegekkel támogatja az OSF. Ezt a két személyt Soros jobbkezének is tartják, őket feltehetően azért küldték, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a saját témáikat megfelelő módon terjeszti Magyarországon a 444” – tették hozzá. A cikk szerint a Soros-alapítványnak résztulajdona van a Magyar Narancsban és olyan oknyomozó portálokat is támogat, mint a Direkt36 vagy az Átlátszó, továbbá egy programban számos vidéki baloldali médiumot is finanszírozott.

Kapcsolódó írásaink