Külföld

Duda: A reklámadó egyáltalán nem korlátozná a lengyel sajtót

A médiacégek tiltakoznak

Nem a szólásszabadság korlátozása a célja a reklámadó lengyelországi bevezetésének, hanem a nagy médiacégek megadóztatása – jelentette ki Andrzej Duda lengyel államfő tegnap egy interjúban.

A javaslat ellen több magántulajdonú médiacég is tiltakozott, szüneteltette a műsorszolgáltatást, és a sajtószabadság korlátozásának minősítette a reklámadót. Duda elfogadhatónak tartja az új adónem bevezetését. Meglátása szerint a reklámadó „csupán pénzről szól”, és semmilyen módon nem veszélyezteti a sajtószabadságot.

A lengyel kormányfői hivatal vezetője, Michal Dworczyk tegnap aláhúzta: a tervezet semmilyen háborút nem jelent a média ellen, csupán a nagy cégek próbálják magukat kihúzni az adófizetés alól. Hozzátette, hogy a nagy médiakonszerneket több európai országban is megadóztatják. A tervezet szerint a reklámbevételek két–tizenöt százalékát érintené adó, ami évi mintegy nyolcszázmillió zlotyt (63,9 milliárd forint) bevételt hozna az államnak.

Kapcsolódó írásaink