Krónika
Megszólalt az Air India-tragédia túlélőjének felesége
A katasztrófa egyetlen túlélője még mindig kórházban van, s közben testvérét is gyászolja

Az Air India 171-es járata június 12-én a felszállás után 32 másodperccel csapódott be az Ahmedábádban található B. J. Orvosi Főiskola kollégiumi épületébe. A szerencsétlenségben életét vesztette a 12 fős személyzet, a 230 utas közül 229, valamint további 19 ember a földön. Az ügyet vizsgálja India Légügyi Balesetvizsgáló Irodája (AAIB).
A 40 éves Vishwash Kumar Ramesh, aki Leicesterből származik, csodával határos módon túlélte a becsapódást. A Boeing 787-8 Dreamliner London Gatwick repülőtere felé tartott, amikor a katasztrófa történt. Ramesh az egyik vészkijáratnál, a 11A ülésben foglalt helyet. A férfi felesége, Hiral a The Times-nak adott interjúban elmondta, hogy férje továbbra is kórházi megfigyelés alatt áll Indiában. Hozzátette, hogy Ramesh nemcsak a testi felépülésért küzd, hanem gyászolja bátyját, Ajayt is, aki a gépen az átellenes ülésen utazott és életét vesztette - írja az Unilad.
Hiral és közös kisfiuk időközben visszatértek az Egyesült Királyságba, hogy a négyéves gyermek újra elkezdhesse az iskolát. A többi családtag azonban Indiában maradt. Bár a kisfiú megértette, miért kellett hazautazniuk, édesanyja szerint nagyon hiányzik neki az apja.
„Nem tudom, mikor térhet vissza a férjem az Egyesült Királyságba, mivel a kezelése még zajlik” – mondta pénteken, szeptember 12-én.
A júliusban kiadott előzetes jelentés szerint a Boeing hajtóműveinek üzemanyag-kapcsolóit néhány másodperccel a felszállás után „cutoff”, azaz elzárás állásba kapcsolták. Amikor a gép süllyedni kezdett, a hajtóművek üzemanyag-ellátását már nem sikerült helyreállítani. A pilótafülkében rögzített hangfelvétel szerint az egyik pilóta megkérdezte a másiktól, miért zárták el az üzemanyagot. A válaszban a másik pilóta azt állította: nem ő tette. A jelentés nem nevezte meg, ki mondta a kérdést, illetve a választ. A járatot Sumeet Sabharwal kapitány és Clive Kunder első tiszt vezette. Előbbinek 15 638, utóbbinak 3 403 repült órája volt.
GVG Yugandhar, az AAIB vezetője arra kérte a nyilvánosságot, hogy a vizsgálat lezárultáig tartózkodjanak az elhamarkodott következtetésektől, mert a téves találgatások alááshatják az eljárás hitelességét. A jelentés elkészítésében kulcsszerepe volt a fekete doboz megtalálásának, amelyre június 13-án bukkantak a helyszínen. India polgári légiközlekedési minisztere, Ram Mohan Naidu Kinjarapu akkor úgy nyilatkozott: ez a lelet „jelentős segítséget nyújt” annak kiderítésében, pontosan mi okozta a katasztrófát, számolt be a Ripost.