Krónika

Állandó problémát okozhat az árvíz

Itt mindent vízen kell szállítani, hidakon áthurcolni, lépcsősorokon felcipelni

Velence ma is ellenállhatatlanul vonzza az utazót. Az ember lelkét rabul ejti ez a varázslatos város, hiszen népe mindig is értett hozzá, hogy kivételeset alkosson – írja az ng.24.hu.

Állandó problémát okozhat az árvíz
Az UNESCO világörökségi helyszínre látogató turisták számának csökkentését célzó új stratégia szerint az egynapos kirándulóknak öt eurós belépőjegyet kell fizetniük a történelmi belvárosba való belépésért
Fotó: AFP/Marco Bertorello

Ingoványra épített városuk a történelem során a képző-és iparművészet fellegvárává nemesedett. Problémáival azonban számtalanszor találkozhattunk: a turisták áradata és a folyton visszatérő árvíz ellen jelenleg is küzd a város – olvasható az ng.24.hu oldalán.

Velence hétköznapjaihoz évszázadok óta hozzátartozik az idegenforgalom, a gazdasági élet szíve-lelke, jó és rossz értelemben egyaránt. Ha csak apránként is, de idén komoly lépéseket tettek, hogy csökkentsék a látogatók számát, bevezetve az öt eurós díjat a városba való belépésért, korlátozva a nagy sétahajók behajózását, és új szabályokat vezetve be a turistacsoportok méretére vonatkozóan.

A gondola a legfőbb közlekedési eszköz. Itt mindent vízen kell szállítani, hidakon áthurcolni, lépcsősorokon felcipelni. Évszázadok útja sújtja a várost a dagály, az acqua alta, ami a város egyik fő problémája. A Szent Márk tér Velence egyik legalacsonyabb pontja, a teret a víz határolja, s már akkor elönti, ha a dagály eléri a 80 centimétert, ahogyan történt tavaly augusztusban is.

A MOSE (Kísérleti Elektromechanikai Modul) négy mozgatható gátkordonnal, azokban összesen 78 zsilippanellel rekeszti el a velencei lagúna három bejáratát. Ebben az esetben a MOSE nem aktiválódott, mert az csak a 120 centiméteres vízszint esetén emelkedik meg.

Az árvízvédelmi rendszert folyamatosan fejlesztik, mert a jövőben a tengerszint emelkedése miatt várhatóan ezek a jelenségek egyre gyakoribbá válnak.

Kapcsolódó írásaink