Krónika

Fájdalomcsillapítók, amelyek vérnyomás-emelkedést okozhatnak

A vérnyomás hirtelen megugrása esetén nagy a kockázata a stroke kialakulásának

Bármilyen gyógyszer szedése esetén mindig jobb, ha konzultál orvosával, mert minden gyógyszernek vannak ellenjavallatai és mellékhatásai, amelyekkel nem biztos, hogy tisztában van – írta meg a Pravda.ru.

Fájdalomcsillapítók, amelyek vérnyomás-emelkedést okozhatnak
Némely fejfájás elleni gyógyszer stroke-ot okozhat (képünk illusztráció)
Fotó: Science Photo Library via AFP/Microgen Images/SMD

Elena Malysheva orvos és televíziós műsorvezető az Egyes Csatorna Élj egészségesen! című műsorának adásában elmondta, hogy a triptánalapú fejfájás elleni gyógyszerek stroke-ot okozhatnak.

Szerinte a triptán növelheti a vérnyomást, ezért az ilyen hatóanyagú gyógyszereket nem szabad magas vérnyomásban szenvedőknek szedniük. Az orvos emlékeztetett arra, hogy a vérnyomás hirtelen megugrása esetén nagy a kockázata a stroke kialakulásának.

Kapcsolódó írásaink

Gyógyszer a kertből

ĀSzámos pozitív tulajdonsága van, amelyek hatással vannak az emberi egészségre és jólétre