Krónika

Pszichológus elárulta, milyen legyen az ébresztő hangja

A szorongás az általános alkalmazkodási szindróma első szakasza

Az ébresztőóra és a csengő dallamának hangosnak kell lennie, de nem idegesítőnek – mondta a NEWS.ru-nak Artem Tarayants klinikai pszichológus.

Pszichológus elárulta, milyen legyen az ébresztő hangja
Az ébresztőóra dallama inkább csendesebb, szeretetet árasztó legyen (képünk illusztráció)
Fotó: NorthFoto

Szerinte ideális esetben a hang jó érzéseket tükrözhet: szeretetet, gyengédséget, törődést és barátságosságot.

Az, hogy milyen dallamot teszünk az ébresztőóránkra, sok szempontból tükrözi az önmagunkhoz való hozzáállásunkat. Sokan úgy gondolják, hogy az ébresztőórának kellemetlennek kell lennie, hogy gyorsabban felébredjünk. De gyakran az ilyen emberek megjegyzik, hogy már az ébresztőóra csörgése előtt felébrednek. És csodálkoznak, hogy ez miért történik. Az ébresztőóra beindul, mert az ember tudja, hogy a dallam stresszt fog okozni, a psziché önkéntelenül ellenáll neki, és a szorongás az általános alkalmazkodási szindróma első szakasza – mondta.

A pszichológus hozzátette, hogy az ébresztőóra dallama ébredéskor üdvözöl minket, ezen a hangon keresztül üdvözöljük az új napot. Tarayants azt javasolta, hogy az ébresztőóra dallamára tegyünk fel egy kedvenc dalt, ami nem idegesítő, de ébreszt, ami nem késztet arra, hogy eldobjuk a telefont.

Próbálja meg elképzelni, milyen érzelemmel társítja a kontaktlistában szereplő embereket? Próbáljon meg fantáziálni arról, hogy milyen dal fejezhetné ki ezt az érzelmet? Tegyen egy másik dallamot a listája minden egyes kontaktjára, és meglátja, hogy a telefonos kommunikáció sokkal organikusabbá és természetesebbé válik. Hiszen egy hívás mindig váratlanul ér bennünket, és nincs időnk arra, hogy az aktuális problémákról átkapcsoljunk” – hangsúlyozta a szakértő.

A pszichológus szerint a telefonbeszélgetés egy része azzal telik, hogy ráhangolódjunk az adott beszélgetőpartnerre. Ha minden kapcsolat számára beállítjuk a saját asszociatív csengőhangját, a megfelelő hangulatra való átkapcsolás már néhány másodperccel a beszélgetés előtt megkezdődik – magyarázta Tarayants.

Apróságnak tűnik, de képzelje el magát, amikor felhív valakit, arra gondol, hogy ez az ember az első néhány másodpercben be fog kapcsolódni a beszélgetésbe, vagy a hangjában azonnal hallani akarja a találkozás örömét? – foglalta össze a szakértő.

Kapcsolódó írásaink