Krónika

Fizetős, reklámmentes Facebook és Instagram jöhet az új EU-s szabályozás miatt

Januárban nem kevesebb, mint 390 millió eurós bírságot szabtak ki a cégre

A Meta így reagál az Európai Unió új adatkezelési irányelveire és a cég adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó bírósági döntésekre – írta meg az rtl.hu.

Fizetős, reklámmentes Facebook és Instagram jöhet az új EU-s szabályozás miatt
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

A Meta, a Facebook és az Instagram üzemeltetője azt fontolgatja, hogy fizetőssé teszi a platformokat az Európai Unióban élő felhasználók számára a reklámmentességért cserébe. Erről a New York Times ír belső információkra hivatkozva. Ez a lépés válasz arra az adatvédelmi szabályozásra, amely alapján elmarasztalták a Metát.

Továbbra is elérhető maradna a Facebook és az Instagram ingyenes verziója, a fizetős, hirdetésmentes változat választható lenne. Az egyelőre nem világos, hogy az előfizetői díjak mekkorák lennének, mint ahogy az sem, hogy mikor kerülnek bevezetésre. A Meta szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesüléseit.

Júliusban az Európai Unió legfelsőbb bírósága gyakorlatilag megtiltotta a cégnek, hogy megossza a platformjain – köztük a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon – és a külső webhelyekről és alkalmazásokból gyűjtött felhasználói adatokat. Januárban nem kevesebb, mint 390 millió eurós bírságot szabtak ki a cégre, mert nem tartotta be a szabályozást.

Kapcsolódó írásaink

Hivatalos: az X a Twitter új logója és neve

ĀA vállalat San Francisco-i székházára a változás jeleként már vasárnap éjszaka egy óriási X-et vetítettek ki, amely a Twitter új logója, és hétfőn a közösségi hálózat nyitóoldalán már ezzel találkoztak a felhasználók