Gazdaság
Erős év a stagnáló magyarországi újautó-piacon
Az értékesítés 5267 új autó eladásával 18 százalékkal bővült
A BMW márkából 4785 új autót, Miniből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve 5 százalékos növekedés.
Tisztán elektromos modellből a csoporthoz tartozó kereskedések 550 darabot adtak el Magyarországon – ebből 469 volt BMW. Így 119 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése 2021-hez képest, amivel a BMW a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó lett a tradicionális márkák között – hangsúlyozták.
A plug-in hibrid modellek eladása 44 százalékkal 769 darabra nőtt.
Motorból 636-ot adott el a BMW tavaly, a 3,5 százalékos visszaesés nem ingatta meg a márka piacvezető szerepét az 500 köbcentiméternél nagyobb kategóriájú motorok magyarországi piacán.
A BMW Group 2022-ben világszerte mintegy 2,4 millió gépkocsit és több mint 202 000 motorkerékpárt értékesített.
A BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, a BMW, a Mini, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márka tulajdonosa. Több mint 30 járműgyártó és -összeszerelő létesítményt üzemeltet, termékeit több mint 140 országában forgalmazza.
A csoport 2022 nyarán évi mintegy 150 000 darab autó gyártására alkalmas autógyár építését kezdte meg Debrecenben, novemberben pedig bejelentette, hogy akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz ugyanott, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot.
A vállalat 111,2 milliárd eurós összbevétel mellett a 2021-es pénzügyi évben 16,1 milliárd eurós nyereséget termelt.