Gazdaság
Újabb két nagy sebességű vasútvonalon közlekedhetnek a francia TGV-k
Infrastruktúra-építés
Az avatóünnepséget Emmanuel Macron köztársasági elnök jelenlétében tartották meg szombaton, vasárnap pedig már menetrend szerint közlekedtek a TGV vonatok. A két város felé 1989-re már megépült az első nagy sebességű szakasz, de a TGV szerelvények a rennes-i vonalon Le Mans előtt, Bordeaux felé pedig Toursnál áttértek a hagyományos pályákra, viszont most negyven perccel és egy órával csökkent a menetidő. A Le Mans és Rennes közötti 182 kilométeres vonal 2,8 milliárd euróba (kilencszázmilliárd forint) került, ebből hatszázmilliót költöttek a pályaudvarok felújítására. A Tours és Bordeaux közötti 312 kilométer 7,8 milliárdot kóstált, 1,2 milliárdos pályaudvari beavatkozásokkal. Bordeaux-ból továbbépül a vonal Toulouse felé, hogy a jelenlegi 4 óra 20 perces menetidő három órára csökkenjen. Franciaországban 1982-ben adták át az első TGV vonalat Párizs és Lyon között, a nagy sebességű hálózat csaknem kétezer kilométer hosszú.