Gazdaság

Letették a mini acélmű alapjait Diósgyőrben

Újjáéled hazánk egykori nehézipari központja

Évi 320 ezer tonna kapacitású, csúcstechnológiát felvonultató miniacél-és hengerműben indul újra az acélgyártás Diósgyőrben - jelentette be a helyszínen Szabó László külgazdasági és külügyminiszter- helyettes. A 60 millió euró értékű ipari beruházás csütörtöki alapkőletételével hazánk egykori nehézipari központja éled újra.

„A DIGÉP Mini Acélmű projekt megvalósulával végre újraéled a tradicionális nehézipar”- mondta csütörtökön Diósgyőrben Szabó László külgazdasági és külügyminiszter- helyettes, azon a rendezvényen, ahol a mini acél-és hengermű beruházás alapkövét tették le. A miniszter-helyettes kiemelte, az iparfejlesztés egybeesik a magyar kormány szándékával, azt pedig különösen méltányolják, hogy olyan városban történik, ahol múltja és kultúrája van a nehéziparnak. Ennek kapcsán úgy fogalmazott, „mindenki tudja, hogy a diósgyőri kohászat 240 éves múltra tekint vissza. A beruházók most a világ legfejlettebb technológiáját hozták Diósgyőrbe, mely magyar szakértelemmel párosul.”
Szabó László a félreértések eloszlatása végett arról is beszélt, hogy a mini acélmű nem a beruházás méretére, hanem az alkalmazott technológiára utal, ugyanis korántsem nevezhető mininek a projekt, mely Magyarország harmadik legnagyobb acélgyártó üzeme lesz. Miképp fogalmazott, a „minit felejtsük el, itt, Diósgyőrben egy csúcstechnológiára épülő, komoly acélmű kezdi meg működését.” Az acélmű berendezéseit egy olasz, míg a hengermű technológiát egy török cég szállítja Borsod-Abaúj-Zemplén megyébe. „Az ipar Miskolcra hazatér”- mondta a borsodi megyeszékhely alpolgármestere, Kiss János, utalva arra, hogy Miskolc Diósgyőri városrésze korábban hazánk nehézipari központjaként volt ismert. Kiemelte ugyanakkor, hogy a kohászati hagyományokkal párhuzamosan olyan iparpolitikára van szükség, amely a kutatás-fejlesztésre és az innovációra épül.
Az alpolgármester emlékeztetett a kormányfő keddi, miskolci látogatására, melynek eredményeképp megállapodás született a Miskolc-Kassa tengely autópályával történő megerősítésére, valamint egy csaknem 1000 hektáros új ipari terület létrehozására. Kiss úgy véli, mindezek új dimenziót nyitnak Miskolc iparfejlesztésének történetében, amelybe tökéletesen illeszkedik a miniacélmű projekt. A politikusok a beruházás munkahelyteremtő képességéről szólva elmondták, mintegy 350 embernek jelent megélhetési forrást a miniacél-és hengermű, emellett legalább ezer ember indirekt kapcsolódhat a munkába.
Szőllősi György a Miskolc Steel Mills Kft., valamint Ács András, a DIGÉP MSM Kft. vezetői kiemelték, a Digép Mini Acélmű termékstruktúrája döntően minőségi ötvözött termékekből fog állni, melyek főként a járműipari, olaj-és gázipari, illetve egyéb gépipari alkatrészgyártók alapanyagául szolgál. A csütörtöki rendezvényen megjelent és az acélművet méltatta a projekt műszaki menedzselését végző török üzletember, Axam Barakat, valamint a beruházást finanszírozó Eximbank vezérigazgatója, Urbán Zoltán. Mint azt lapunk korábban megírta, a csaknem két és fél évszázados múltra visszatekintő acélgyártás 2009-ben állt le a városrészben, azóta küzdöttek a térség Fideszes képviselői azért, hogy Diósgyőr acélszíve újra dobogjon. A csütörtöki alapkőletétellel ténylegesen is megkezdődött a mintegy 60 millió euró értékű beruházás.

 

Letették a mini acélmű alapjait DiósgyőrbenÚjjáéled hazánk egykori nehézipari központja - Évi 320 ezer tonna kapacitás...

Posted by Magyar Hírlap on 2015. április 23.